MV Agusta F4 1000 R (2006-os jdonsg)
2006.05.28. 19:29
Hmmm drga!
Menetprba:
MV Agusta F4 1000 R
Nemcsak az g mennydrgtt, s nemcsak a zivatar sprt vgig a misani plyn: az j MV Agusta kszen ll, hogy ismt kihvja a legjobb japn szupersportmotorokat.
VIHAR
JELENTS
Szveg: Paulovits Imre, kp: Milagro;
Kopognak. Ki a...? Hat ra van, hajnali! Fent, nem kopognak, hanem az es veri a rednyt. Mirt pont most, pont itt? Hiszen ngy rn bell az j MV Agusta F4 1000 R-t kell tesztelni a misani plyn. Mit lehet ilyen idben egy tbb mint 170 lers telivrrl kiderteni? De ht van mg ngy rm. A remny hal meg utoljra.
Claudio Castiglioni lmai s Massimo Tamburini alkotsai jra s jra felvillanyozzk a motoros vilgot. Csodlatosak, szenvedlyesek, de ha csak a puszta er, az adatok s a kridk szmtanak, rendszerint leszortjk ket a japnok, akik nagysgrendekkel nagyobb anyagi s szemlyi httrrel gazdlkodhatnak, mint az a marknyi megszllott olasz, aki mgis meg akarja mutatni a vilgnak. s most ismt megmutattk. Mghozz nem valami senki ltal sem megfizethet limitlt kivitellel. Az F4 1000 R nem ms, mint az S tovbbfejlesztse. Mszakilag az S s a Senna kztt helyezkedik el.
Mgis, mlyen belenyltak a ngyhengeres lelkbe. A radilis hengerfejben szlesebb lett a hengerszg a szelepek kztt. Ezek a jobb htshez kt egymsba helyezett tvzetbl kszlnek. A prssv hatkonyabb elhelyezse rdekben 1,5 millimterrel htrbb hoztk a hengerfuratokat a Mahle blokkntvnyben. tdolgoztk a beml csatornkat, a vezrlsi idk szeldebbek, az egybenyitsok rvidebbek lettek. A kipufogoldali vezrmtengelyre jelad kerlt, innen kapja vezrlst a szekvencilis Magneti Marelli 5SM benzinbefecskendezs. Hogy ne fejtsen ki tl nagy fkhatst az erforrs, az olasz befecskendezspecialista EBS rendszert is alkalmazzk, ahol a msodik hengernl egy mellkcsatorna nylik, amelyen keresztl az elektronika fkezs kzben szablyozza az alapjrati fordulatszmot.
Mdostottak a vzgeometrin is, a villaszg fl fokkal laposabb, az utnfuts 4,8 mm-rel nagyobb lett. Elre a Marzocchi legjabb, 50 mm belscs-tmrj, felfordtott teleszkpvillja kerlt, ennl a nyomfokozat 13, a hzfokozat 32 lpsben llthat. Htul a Sachs legjabb termkt alkalmazzk, ennl a nagyon finom kidolgozs rugs tagnl termszetesen kln llthat a gyors s a lass csillapts, s hidraulikusan a rugelfeszts.
Sokig a Nissin szlltotta az MV Agusta egyedi, hatdugattys fknyergeit, most tll tak az olaszok a Brembo radilisan rgztett, ngydugattys, ngybettes monoblokk versenynyergre, a fk s a kuplung pumpit tovbbra is a Nissin szlltja. Igaz, nem radilis kialaktsak, de ahogy a gyakorlat bizonytja, rendkvl jl adagolhatk. Az MV a Pirelli Dragon Supercorsa Prt htul 190/55-s mretben rendelte, mert ez jobb ncsillaptssal, mint a szoksos 190/50-es. Ez a legjabb, Y-klls, kovcsolt alumniumbl mart, hatcolos, velt klls Brembo kerkre kerlt, ami nagyon szpen fest.
|