Derbi Mulhacn 659
2006.06.12. 13:44
Ahhoz kpes hogy egy meglehetsen gyenge mrka kiss tlleg ronda is :D!!
Menetprba: Derbi Mulhacn 659
Neve Spanyolorszg legmagasabb hegyt idzi, a Derbi eddigi motorptsnek cscst kpezi, de menettulajdonsgai is az egyhengeresek cscsra helyezik.
A cscs
Szveg: Paulovits Imre, kp: Pau Catilla, Felix Romero s Oleguer Serra
Egyszeren szp, cool s dgs, szemtelenl fiatalos, egyedi, kidolgozsa hibtlan. A Derbi els nagymotorja az els pillanattl tsnek mutatkozik. Aztn ahogy rl az ember s elindul vele, egyszeren mindent a helyn tall, s elrasztja az lvezet.
A Mulhacn keletkezsnek trtnete ugyanolyan izgalmas, mint amilyen maga a motor. Miutn a Piaggio megvette a Derbit, elcsbtotta az Aprilitl a karizmatikus cscsmenedzsert, Leo-Francesco Mercantit, hogy alaktsa t az 1927-ben alaptott tradicionlis spanyol gyrtt. Mercanti magval hozott ngy fiatal tervezt, kztk a nmet Klaus Nennewitzet, az Aprilia Falco s Tuono projektvezetjt, aki mszaki egyetemi tanulmnyai alatt a kaliforniai ATK-nl vgezte nyri gyakorlatt. Nennewitz mg akkor is tartotta a kapcsolatot az amerikaiakkal, amikor az Aprilinl elkezdett mrnkknt dolgozni, s 1996-ban figyelemmel kvette, ahogy a hres Pikes Peak hegyiversenyen, a 19,9 kilomteres murvs ton Davey Durelle Wood-Rotax dirt track motorjn megverte a krosszgpeket. Ez az, villant be Nennewitznek. Ha ezzel a motorral itt gy lehet menni, akkor tkletesnek kell lennie a kanyargs hegyi utakra is. "2002-ben aztn ott llt elttem Cris Carr Wood-Rotaxa. Nagy, egyhengeres motor, nagy kerekek, szles kormny, hatalmas kipufog, s semmi ms. Egyszeren lenygztt. Mehettem vele egy krt az udvarban, s innentl tudtam, hogy egy ilyen motort akarok pteni az utcra!"
2004 mjusban Mercanti sszehvta csapatt: "Fik, gondolkozzatok. Azt akarom, hogy a mncheni Intermotn mindenkinek leessen az lla. Ksztsetek egy showmotort, amelynek semmi kze az 50-esekhez s a robogkhoz. Hadd lssa a vilg, mire lenne kpes a Derbi. Szabad kezet kaptok." Nennewitz azonnal bedobta a dirt track motort, s elmondta Jos Gonzales formaterveznek – aki mr 12 ves korban megnyerte az els djat a spanyol Motociclismo akkori formatervezsi plyzatn, s aki pp elksztette a szuperts GPR-t s GP1-et –, mi az lma, s mik ennek mretei. A bejelentstl a killtsig pp ngy hnap maradt, gy a fik vgigdolgoztk a tervezett nyri sznetket. A Mulhacn nevet adtk a gpnek, Spanyolorszg 3482 mteres, legmagasabb hegycscsa utn. "Oda vezet Eurpa legmagasabbra vezet, gpjrmvekkel jrhat tja. Az alja aszfaltos, a teteje murvs. Azt akartuk reztetni, hogy ez a motor neknk a cscs, s pont ilyen utakra talltuk ki." Aztn ami puszta show-motornak kszlt, rvidesen sajt letre kelt. Az eurpai formatervezk szvetsge kitntette, a szaksajt, a kznsg s az importrk pedig mind a megvalstst kveteltk. De valahol titokban pont ezt tervezte a ravasz Mercanti is, aki t akarta vinni a Derbit a nagymotorgyrtk soraiba.
Nem telt el kt v sem azta, s itt llnak az els szria pldnyai menetkszen egy maroknyi, a vilg minden tjrl meghvott jsgr eltt. "Azrt csak titeket hvtunk, mert eddig mindssze ennyi motort tudtunk legyrtani. Kt ht mlva lesz a barcelonai motorkillts, ott az egsz jv vi modellpalettnkat bemutatjuk, amellett ennyi Mulhacnre futotta" – jelenti be Massimo di Silverio, aki tvette a Derbi sorst, miutn a Piaggio visszarendelte Mercantit az Aprilihoz.
… folyt. jnius 21-n
|