superbike
superbike
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
ATOMRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Kpek rlam+csmrl
 
Tisto ;-)
 
Friss hrek 2005
Friss hrek 2005 : Kirlyak!!!!

Kirlyak!!!!

minden  2006.07.25. 21:16

Kukkantsd meeg

Masterbike 2006 SZUPERSPORT MAXISPORT SUPERBIKE asdd Honda CBR 600 RR, Kawasaki ZX-6R, Suzuki GSX-R 600, Triumph Daytona 675, Yamaha YZF-R6 Aprilia RSV 1000 R Factory, Suzuki GSX-R 750, Ducati 999 S Honda CBR 1000 RR, MV Agusta F4 1000 R, Kawasaki ZX-10R, Suzuki GSX-R 1000, Yamaha YZF-R1 MINDEN LEHETSGES Gyzzn a leggyorsabb! – a Masterbike rendre e mott jegyben vlasztja meg az v lsportoljt. s bizony, minden esztend szolgl valami meglepetssel. Szveg: Stefan Kaschel, kp: Markus Jahn A dolog termszetbl addan mindig csak egyetlen felhtlenl boldog arcot ltni a klnfle versenyek eredmnyhirdetsn: a gyztest. Ugyanez rvnyes a nemzetkzi motoros szakmagazinok kpviselinek rszvtelvel vente megrendezett Masterbike-ra is. Idn tizenegy orszg tizenhat piltja adott tallkt egymsnak a spanyolorszgi Jerezben, hogy tizenhrom szupersportmotor kzl megvlassza a legjobbat. gy volt, hogy Talmcsi Gbor ismt kpviseli Magyarorszgot s a motorrevt, de ez sajnos elmaradt. Aki nem az els helyen vgez, vagy valami oknl fogva kiesik menet kzben, ltalban kifogst keres, hogy kimentse magt. A leggyakoribb magyarzatok: "Nem volt tisztessges a viadal, s XY egybknt is elnyt lvez ezen a plyn. Gond volt az abroncsokkal. Krdses, valban gyri volt-e ez s ez a motor." Most elszr egszen msra lehetett szmtani, ugyanis spanyol testvrlapunk, a Motociclismo illetkesei (az 1998-as els calafati Masterbike ta k szervezik a megmrettetst) az elz vekhez hasonlan megint sokat javtottak az eredeti koncepcin. s nem eredmnytelenl, hiszen a 2006-ban foganatostott vltoztatsok mind elrtk a cljukat. Mi sem mutatja ezt jobban annl, mint hogy az idn minden korbbinl nagyobb egyetrtssel fogadtk a piltk a vgeredmnyt, s mg a vesztesek is megadan blogattak a kialakult rangsor lttn. Taln mg soha nem ksrte ilyen kevs vita a Masterbike-ot. Ezttal nem volt nzeteltrs az rintettek kztt. Valjban kt olyan lnyeges dolog volt, amely eleve lecsillaptotta a kedlyeket. Az els s a legfontosabb: a motorokat nem az importrk s a gyrtk szlltottk le a helysznre, hanem kzvetlenl spanyol mrkakereskedktl vagy gyrak nagyobb kszletbl vlasztottk ki a szervezk. gy aztn eleve kizrt volt, hogy brmilyen manipulcira kerljn sor a motoron vagy a futmvn. A piltk a verseny eltt gondosan bejrattk ezeket a gpeket. Radsul minden boksz eltt r gyelt r, hogy a szksges gumicserket (lsd keretes rsunkat a 31. oldalon) leszmtva semmifle beavatkozst ne hajtsanak vgre rajtuk a Masterbike ideje alatt. jszakra pedig a maximlis biztonsg rdekben karantnba zrtk a motorokat. A msik fontos vltoztats: a szablyzat (lsd 32. oldal) rtelmben a hat leggyorsabb pilta ideredmnynek tlaga vltotta fel a legjobb kridt. Ez a mdosts elejt vette annak, hogy egy-egy fergeteges kr dntsn a megmrettets kimenetelrl, csak azrt, mert mondjuk valaki csont j gumikkal ment ki a plyra, vagy mert nagyon jl fekdt neki valamelyik modell. Ha mr a piltknl tartunk: a Motociclismt a spanyol superbike-bajnokjellt Oriol Fernndez kpviselte, a MOTORRAD-ot Jrgen Fuchs egykori GP-versenyz, igazi Jerez- szakrt. Nluk jobban kevesen ismerik a csodaszp andalziai versenyplyt, de volt mg tbb bajnok vagy bajnokjellt a sznen, mint a PS magazint kpvisel IDM-cmvromnyos Arne Tode. Ht akkor fel a fggnyt, kezddjk a 2006. vi Masterbike! SZUPERSPORT PRATLAN IZGALMAK – EGY HROMHENGERES S A NGYHENGERES HORDA A 600-asok legradiklisabb kpviseljt, az j Yamaha R6-ot emltennk els helyen, ha mindenkppen kedvencet kellene hirdetnnk ebben a kategriban. Vagy a Triumph Daytona 675-t, amely ktsgtelenl az egyik legegyedibb koncepci az egy ideje mr nem olyan szigoran rtelmezett gposztlyban. Olyan jl sikerlt darab a britek klnc hromhengerese, hogy kapsbl megnyerte az els sszehasonlt tesztet. HONDA CBR 600 RR Jllehet a szupersport-vb futamain remekel a CBR, a Masterbike-on nem ez volt a helyzet Mieltt lefutnk kreiket a motorok a Masterbike gyeletes versenyplyjn, elszr mindig fkpadon kell szmot adniuk teljestmnykrl. A tavalyi vhez hasonlan most is a minimlis hengerrtartalomelnnyel rendelkez 636 kbcentis Kawasaki ZX-6R volt a legjobb formban: a mobil Dynojet mrlloms szerint 119 LE fesztette a belsejt. Ez mg jval alatta maradt a gyrilag megadott 130 LE nvleges teljestmnynek, viszont gy is flnyesen tbb volt a rivlisoknl, amelyek szintn nem hoztk a gyri rtket. A Yamaha R6 szolgltatta a legszomorbb pldt: 115 mrt lereje meg sem kzeltette a nvleges teljestmnyt, de mg a legutbb tesztelt pldnyt (121 LE) se. YAMAHA YZF-R6 Radikalizmus a ngyzeten: semmifle kompromisszumot nem tr az R6 Ezttal csnyn utolrte a masterbikeos tesztmotort a sorozatszrs, pedig a gyrt helysznen lv szereli lehetsget kaptak r, hogy a jobbikat vlasszk ki s hangoljk be kt azonos pldny kzl. A Triumph (113 LE), a Suzuki (112 LE) s a Honda (108 LE) teljestmnye kztt nem volt nagy klnbsg. SUZUKI GSX-R 600 Kiegyenslyozott: ismt teljesen versenykpes a legkisebb GSX-R Elsnek Jrgen Fuchs vitte plyra a Kawasaki ZX-6R-t, s 1:54,387-es idt rt el vele. Ezt a friss gumikkal produklt eredmnyt mr senki nem tudta megjavtani utna, st, a hat leggyorsabb pilta tlagos krideje is jval gyengbb (1:56,511) lett. Mindssze egyetlen embernek, az olasz Claudio Corsettinek, a Moto Sprint munkatrsnak sikerlt legjobb egyni kridt mennie a Kawasakival. "Bizonyra nem a motoron mlott – rtkelte Fuchs a zld masina kzepes teljestmnyt –, hiszen az kivl, rendkvl lnken reagl gzadsra, tovbb egyenletesen s nyomatkosan mkdik a hasznos fordulatszm-tartomny egszben. De a gyors szakaszokon, mint amilyen a bokszutca mgtti dupla jobbkanyar is, elg nehezen tarthat irnyban a 6-os. Nem ad elg visszajelzst az trl az els kerk, htul pedig tl alacsonyra van lltva a motor. Emiatt ugyan nagyon jl tapad a hts kerk, de nehz kivlasztani az idelis vet." GUMIK Qualifier – mr csak a neve miatt is abszolt ltjogosultsga volt a Masterbike- on a Dunlop j sportgumijnak. De nem szabad flrevezettetni magunkat a nevtl, az j Dunlop fleg utcai hasznlatra kszlt, teht nagyjbl egy szinten ll a Michelin Pilot Powerrel s a Bridgestone BT 014- gyel. Emiatt aztn nem is lehetett ltvnyos krrekordokra szmtani Jerezben. s nem is voltak ilyenek. Fleg a nagy teljestmny superbike-oknak tmadtak gondjaik a Qualifierrel, nemritkn mr a harmadik menetben (ekkor cserltk le a gumikat) ide-oda csszklt a faruk. A szupersport kategria kpviseli sem tudtak hasonlan remekelni velk, mint arra pl. Pirelli Supercorskkal kpesek lettek volna. Jrgen Fuchs a Masterbike utn egy Arrow kites Triumph Daytonval (gyrilag Pirelli Supercorskkal szerelik) 1:51,50-es kridt produklt (eltte 1:53,48-at futott). Mivel a tbbi pilta is hasonl visszafogottsggal nyilatkozott a Kawrl, mindssze 7,96 pontot sikerlt elrnie a tulajdonsgok rtkelsben. Ezzel sszesen 21 pontot gyjttt ssze, s negyedik lett az t motor kzl. Bizony, elg kijzant eredmny mind a tpusnak, mind a Kawasaki csapatnak, hisz az elz kt vben a ZX-6R volt a kategria gyztese. KAWASAKI ZX-6R Az ermvsz: brutlisan izmos a motorja, de felzrkzott mg a konkurencia A Honda CBR 600 RR-nek mr volt alkalma hozzszokni a gyengbb szereplshez, s e szempontbl 2006. vi vltozata sem hozott vltozst. Senki nem rt el vele legjobb egyni ideredmnyt, st, mivel egyenesen a leggyengbb idtlagot tudtk kimotorozni belle, halovny 15 pontocskt sikerlt sszegyjtenie. Ennek ellenre nem csak negatv vlemny fogalmazdott meg a Hondval kapcsolatban. "Valjban nagyon jl vezethet a CBR. Szinte gyerekjtk irnytani, s kivl a fke" – gy sommzta els tapasztalatait Jrgen Fuchs. De aztn jtt az elmaradhatatlan kritika is: "Sajnos tl hossz a vgtttel, s vele kedveztlenek a sebessgfokozatok. Hajtkanyarban vissza kellene kapcsolnom egyesbe, de nem tehetem, mert mr fkezskor elhajlik a teleszkpvilla, s nyugtalann vlik a far. Ha mgis visszavltok, rgtn keresztbe ll a motor, pedig a hondsok mr 3000 fl emeltk az alapjrati fordulatot, hogy elejt vegyk a hts kerk pattogsnak. Ehhez jn mg a kemny gzfelvtel s a nem ppen tlrad teljestmny. gy aztn nem lehet sokkal tbbet kihozni a CBR-bl" – vli meggyzdssel a nmet pilta. s igaza is van, ugyanis senkinek sem sikerlt megkzelteni az ltala produklt 1:54,786-os kridt. SZABLYZAT A korbbi Masterbike-okkal ellenttben az idn nem az abszolt leggyorsabb kr, hanem a hat leggyorsabb pilta idejnek tlaga volt mrvad az rtkels szempontjbl. Dnt fontossg vltoztats, hiszen gy nemcsak az domborodott ki, melyik pilta melyik motoron a legjobb, hanem rvnyeslni tudtak azok az elnyk ill. htrnyok is, amelyek esetlegesen az indulsi sorrendbl vagy a gumik llapotbl (lsd a "Gumik" cm keretes rszt is) addtak. A leggyorsabb tlagidrt 40 pont jrt, az utna kvetkezkrt arnyosan kevesebb. Tovbbi legfeljebb 40 pont volt adhat azon piltk szmra, akik legjobb egyni idejket motoroztk az adott modellel. Olyan motor persze nem akadt, amelyiken kivtel nlkl mindenki a leggyorsabbnak bizonyult volna sajt maghoz kpest. A piltk max. 10 ponttal jutalmazhattk az egyes motorok menettulajdonsgait. Erre az rtkelsre mindig kzvetlenl azutn kerlt sor, hogy lezrult az idmrs egy-egy kategriban, de mg nem voltak ismeretesek a kridk. Ms motorral knnyen ment a dolog. Az R6-tal mr az els gyors krben kevesebbet mutatott a stopper, a r kvetkezkben pedig tovbb javult az eredmny, egszen 1:54,260-ra. Mindenekeltt a remek irnythatsgnak s a klassz fkeknek ksznhet ez a kivl eredmny, igaz, Jrgen Fuchs – mint tbb ms gyrtmny esetben – itt is kritikval illette a tl kemny bellts teleszkpvillt s a Yamaha "Drive by Wire" rendszert. "Sokszor gy rzed, mintha nll letet lne a motor. Fknt a kzepes tartomnyban reagl kslekedve a gzmarkolat parancsra. Radsul mr a msodik gyors krben erteljesen albbhagyott a gumik tapadsa. Ehhez kpest nem rossz az elrt ideremny." Valban, mindvgig ez maradt a legjobb krid, amit az idei Masterbike-on az R6-bl kimotoroztak. A kategriban pedig a msodik legjobb idnek bizonyult. TRIUMPH DAYTONA 675 Minden j, s minden ms: a brit modell az idei szezon nagy meglepetse Br az j Suzuki GSX-R 600 "plyaalkalmassga" is vitathatatlan, nem tudott teljesen lpst tartani a legjobbakkal. A harmadik kridtlag (1:56,064), egy egyni legjobb id s harmadik hely a tulajdonsgok rtkelsben – mindez egyttesen 35 pontot hozott a konyhjra. "Szpen, egyenletesen adja le teljestmnyt a motor, s nagyszeren mkdik az antihopping kuplung, de az n vezetsi stlusomhoz tl kemny a teleszkpvilla. Emiatt pratlanul stabil fkezskor a GSX-R, de nem rezni rajta, hol a tapadsi hatr gyors kanyarvtelkor. Radsul elg rosszul lehetett adagolni a fket lednttt motornl, kiengeds kzben." A kemny stlus spanyol superbike-piltnak, Oriol Fernndeznek nem volt hasonl gondja. mente a leggyorsabb krt a GSX-R-rel (1:54,408). nagyts Nagy vrakozs elzte meg a Triumph Daytona szereplst. Mindenki kvncsian figyelt, amikor Jrgen Fuchs kihajtott a plyra a friss gumikkal szerelt hromhengeressel. Mr elz nap is nagyon gyors volt vele a bemelegtskor, s sokan msok is kimondottan jl reztk magukat a srga brit paripa htn. A harmadik repl kr igazolta a remnyeket: 1:53,848-at mutatott a stopper, ami messen j rtk ebben a meznyben, ilyen felttelek mellett. A Triumph csapat nagy ljenzsben trt ki, hisz ktsgtelen, hogy az abszolt leggyorsabb krnek a presztzs szempontjbl is nagy jelentsge van. A ksbbiekben vgkpp bizonyossgot nyert, hogy Jerezben a Daytona szmt a szupersportmotorok mrcjnek. Nem kevesebb mint tz pilta futotta rajta legjobb egyni krt, s a legjobb idtlag is fl msodperccel tlszrnyalta a msodik leggyorsabb motort, az R6-t. Tbb mint egyrtelm gyzelem. s mindennl jogosabb is. Hogy mirt? "Mert nagyon kiegyenslyozott motor a Daytona. Mert hihetetlen biztonsggal lehet egyenslyozni rajta a tapadsi hatron. Mert tkletes a vlt tttelezse. Mert zsenilisan jk a fkei. s mert kellen szles a hasznos fordulatszm-tartomny. Bizonyos rszeken egyltaln nem jtszik szerepet, kettesben vagy hrmasban van-e ppen a vlt. Egyszeren minden stimmel rajta!" – lekendezett Jrgen Fuchs. MAXISPORT AZ ERS KZPMEZNY – AVAGY MIRT KELLENE BERNI KEVESEBBEL? A maxisport kategria kpviseli nem rendelhetk hozz egyrtelmen a msik kt csoporthoz. A Ducati s az Aprilia nagy kthengeresei a versenysporttl eltren a Masterbike-on nem a superbike-ok meznyt erstik. Egyszeren azrt, mert gyri llapotukban jval gyengbbek, mint a nagy hengerrtartalm ngyhengeresek. Ugyanez rvnyes a Suzuki GSX-R 750-re, az egykori superbike kategria kpviseljre, amely ma hontalanul kalldik a ngyhengeres 600-asok s 1000-esek kztt. DUCATI 999 S A hts kerk rossz tapadsa miatt nem tudott elrbb kerlni a bolognai nylvessz A fentiek ellenre szmos olyan ernnyel rendelkezik ez a hrom motor, amelyeket igen nagyra rtkelnek kedvelik. A kisebb teljestmny ugyanis nem felttlenl jelent rosszabb kridt. Ellenkezleg: adott esetben tkt tudnak kovcsolni abbl, hogy knnyebben vezethetk s uralhatk, mint az ezres erbvszek. ppen ezrt mg a japn motorok hvei is nagy tisztelettel adznak az olasz kthengereseknek. A ms hengerrtartalom- s motorkoncepcit felvonultat Triumph kpviseli is nagy rdekldssel figyeltk az Aprilia RSV 1000 R-t s a Ducati 999 S-t. Miutn azonban utbbi megtette gyors kreit (1:55,67) az idei Masterbike-on, felllegeztek a britek, s bszkn konstatltk, hogy az modelljk mg ezt is kpes volt tlszrnyalni (1:55,309). A bolognaiaknak azonban nemcsak a kis Daytona, hanem a GSX-R 750 s az RSV 1000 R is fgt mutatott a maga ideredmnyvel. SUZUKI GSX-R 750 Nem ppen cscsformban: megkzeltleg sem hozta nvleges teljestmnyt a 750-es motor Vajon mi az oka, hogy nem tallt magra Jerezben a Ducati 999 S, holott tavaly a msodik helyen vgzett? Elszr is a meglehetsen hossz szekunder tttel, ami egyrszt rendkvl sok vltmunkt ignyel a vezet rszrl, msrszt mg sr kapcsolgats mellett sem bizonyul megfelelnek. "Egyik kanyarban sem j az tttel" – panaszkodott Jrgen Fuchs. – Ha magasabb fokozatban hagyom a vltt, tolni kezdi az els kerekt, ha pedig visszakapcsolok, mr rgtn a kanyar holtpontja utn feljebb kell vltanom. Ugyanakkor hallatlanul stabilan viselkedik a motor fkezskor s kanyarban. A Dunlop Qualifier elgtelen tapadst ellenslyozand leengedett far miatt viszont meglehetsen lomhn vlt irnyt." APRILIA RSV 1000 R FACTORY Az j RSV kivlan rezte magt a jerezi plyn Ezzel javarszt a tbbi pilta is egyetrtett, s tlagosan nyolc pontot adott a Ducnak a tulajdonsgok rtkelsben. Nem valami fnyes eredmny, m a Suzuki GSX-R 750-nek mg ezt is sikerlt alulmlnia 7,85- tel. "Ertlen motor s rossz bellts futm" – vlekedett Fuchs, miutn kiprselte a leglassabb krket a Suzukibl. "Kzepes fordulaton alig jobb valamivel, mint egy j 600-as, s a fels rgiban sem klnsebben robbankony. A futm belltsa taln jobb, mint az 1000 kbcentis vltozat, de itt is nagyon kemny a teleszkpvilla, s tlsgosan lgy bellts a far – lehetetlen pontosan lekvetni vele az veket. A tengelykapcsol pedig tvolrl sem mkdik olyan jl, mint a 600-as. Minden egyes kuplungolskor keresztbe llok a plyn. Sajnlom, ennl tbbet nem lehetett kihozni belle!" A tbb olvasatban 1:54,772-nl jobb ideredmnyt jelent. Neki ez volt a leglassabb kre ebben a kategriban, a hat leggyorsabb pilta tlagt (1:55,314) tekintve viszont a msodik helyre kerlt a Suzuki. nagyts Ezek utn rthet, hogy meglepn egyrtelmen bejutott a dntbe az Aprilia az RSV 1000 R Factoryvel. A legkedvezbb rtkelst kapta a kategriban, hat pilta vele motorozta a legjobb egyni idejt, s tlagban is ezzel rtk el a legjobb kridt (1:54,922) – nem volt mit ktelkedni a noalei sportol sikerben. Amikor Mariano Fioravanzt, az Aprilia fejlesztsi vezetjt megkrdeztk az j RSV-generci bemutatjn, vajon mirt az olasz modell mellett voksoljon brki is, amikor a japnok jval ersebb s knnyebb ngyhengeresekkel vannak jelen a piacon, nemes egyszersggel csak ennyit mondott: "Mert nagyon gyors motor." Ht, ebben igaza volt! CIRCUITO DE JEREZ Nem csoda, hogy vigyorognak: hrom napot szabadon szguldozhattak a jerezi GP-plyn Plya hossza: 4423 m Ez az aszfaltcsk a Grand Prix plyk igazi klasszikusa, s mgnesknt vonzza a forrvr spanyol motorsportrajongkat. Nem is csoda, hiszen a hatalmas termszetes tribnknt szolgl partoldalak kz ptett plya tnyleg sok mindennel knyeztet. Pldul a clegyenes vgi jobbkanyar fktvjval. Meredeken hegynek fel vezet, gy a Jerezspecialistk kihasznlnak minden egyes emelkedsi fokot, hogy mg ksbb fkezzenek. A kvetkez hajtkanyart klnsen szk ven kel venni, hogy hamar tudjunk kigyorstani a kvetkez nyjtott baltrsre, majd az azutni nyjtott balkanyarban tkletes gzfelvtelre van szksg, hogy adagolni tudjuk a tempt maximlis dlsszg kzben. A kvetkez, enyhn hegynek fel vezet jobbkanyar a plya egyik kulcspontja. Vakon kell venni, bemenetnl nagy sebessget tr el, mikzben a kicsit kifel lg vgn vatosnak kell lenni. De pont itt lenne fontos, hogy optimlisan kigyorstsunk a kvetkez hossz egyenesre. A hajtkanyart ennek az egyenesnek a vgn igen szken kell venni, mivel a kls vn komoly thullmok spkelik a fktvot. Ezutn kt tipikusan gyors balkanyar tekereg a domb krl, mieltt kt szkebb jobbos utn a hres dep mgtti gyors dupla jobbkanyar kvetkezik. Lefektetni, rviden fellltani, majd megint lefektetni, mindezt irtzatos sebessg mellett. Itt, mint szinte az egsz jerezi kr folyamn, csak egy szmt: minl magasabb kanyarsebessg. SUPERBIKE AHOL AZ ER S DINAMIZMUS EGSZ EMBERT KVN Egy liter hengerrtartalom s kzel 170 ler – Oriol Fernndez, a spanyol tesztpilta az ilyen bivalyers gpeken rzi magt elemben. Vagny vezetsi stlusval egyms utn szlltotta a jobbnl jobb kridket az andalziai plyn. A szinte valszntlenl j 1:51,172 perces rtket pp egy olyan modellel rte el, amelybl senki nem nzett ki ilyen remek teljestmnyt. Nevezetesen az MV F4 1000 R-rel. "Azrt sikerlt, mert csodlatosan stabilan fekdt a kanyarokban" – szolglt ksbb magyarzattal pratlan attrakcijt illeten. "Ez a modell ll legkzelebb az igazi versenymotorokhoz" – erstette meg kollgja szavait Jrgen Fuchs. "Nagyon aktvan kell vezetni ahhoz, hogy gyors legyl vele. Radsul egy olyan piltnak, mint n, aki nem hasznlja a hts fket, igencsak szokatlan, hogy a klnleges antihopping rendszer miatt alig van motorfk." KAWASAKI ZX-10R Favorit: a 10-esrl voltak a legjobb vlemnnyel a piltk. Nem vletlenl Olyannyira szokatlan, hogy Fuchs, a versenyzshez szokott profi t krbl kettben is a kavicsgyban kttt ki. Ht msik pilta nmi gyakorlst kveten az MV-vel teljestette legjobb egyni idejt. Mr csak ezrt is felettbb meglep, hogy tlagban mindssze 8,00 pontot kapott, s ezzel az utols helyre szorult a menettulajdonsgok rtkelsben az olasz motor. MV AGUSTA F4 1000 R Az j R kpben az eddigieknl is komolyabb modellvltozatot mutatott be az MV Mint azt a 8,26-os pontszm is jelezte, ebben a kategriban a Suzuki GSX-R 1000 volt a "kznsgkedvenc". 1:54,516-os kridejvel csak hajszlnyira maradt el az MV-tl, s ugyanilyen hajszlnyival bizonyult jobbnak a Yamaha R1-nl. Hogy nem sikerlt mg jobb idt elrni vele, az a szerencstlen futmbelltsnak tudhat be. "n szeretem a GSXR- t, de ez itt olyan, mint egy chopper" – jegyezte meg ironikusan Jrgen, amikor visszatrt a bokszutcba a Suzukival. "Ell nagyon magas, htul viszont le van ltetve, csak a tgabb veket tudom szpen lekvetni vele.Ha viszont jn a kanyar, s tovbb hzom a gzt, kidobja a fart. Lehet, hogy az agresszv stlus vezetknek fekszik az ilyesmi, nekem nem." Ms pilta is osztotta ezt a vlemnyt, ennek ellenre nem lehetett rvenni a Suzuki helysznen lv szerelit, hogy mg egyszer hozznyljanak a futmhz. A tesztelknek teht nem maradt ms, mint hogy az egyenletes teljestmnykifejts, klassz motorrl, a hatkony antihopping-kuplungrl s a megbzhat fkrl radozzanak. SUZUKI GSX-R 1000 Megfelel bellts futmvel elrbb is vgezhetett volna a nagy GSX-R A szernyebb remnyekre jogost modellek kpviseli fokozott bizakodssal tekintettek a teszt elbe, m pldul a nemrgiben megjult Fireblade nem igazolta a vrakozsokat. A legrosszabb tlagkridt hozta, egyetlen pilta sem tudott egyni cscsot motorozni vele, s a szubjektv rtkelsben is az utols eltti helyre szorult.Vajon mirt nem tudott jbl zld gra vergdni? Nos, kt ok mr vek ta ismeretes, s megegyezik azokkal, amelyek a kis testvr, a CBR 600 sszteljestmnyt is negatvan befolysoltk. Az egyik a tlsgosan hossz szekunder tttel, amely kmletlenl reztette hatst Jerezben, a msik pedig a durva gzfelvtel. j volt viszont a lgy rugs tag s a tlsgosan elfesztett teleszkpvilla elnytelen kombincija, amely a plya hrom hajtkanyarjban gyakran oda vezetett, hogy kicsszott a motor, amikor az v holtpontjn gzt adott a pilta. "Nincs egyenslyban a Fireblade a kemny teleszkpvilla s a lgy bellts rugs tag miatt. Kr, mert egybknt pontosan jelzi, mikor kezd megsznni a gumik tapadsa. Jobb belltssal a viszonylag gyenge motor ellenre is sokkal tbbet ki lehetett volna hozni belle, elvgre kivlak a fkjei, s mg gy is szken lehet venni vele a kanyarokat." YAMAHA YZF-R1 Minden vben a legjobbak kztt kvetel helyet magnak az R1. Futmve mindig a maximumot nyjtja, motorja viszont csak a fels fordulati rgiban A Yamaha megmutatta, hogyan kell ezt jl csinlni. A piltk a GSX-R utn a msodik legmagasabb pontszmmal jutalmaztk azt a finom kiegyenslyozottsgot, amelyrl az idei Masterbike-on is tanbizonysgot tett a modern sportmotorok rangos kpviselje. Legjobb irnythatsga, feszes, mgis rzkletesen mkd rugs tagjai, kifogstalan ergonmija s ha nem is tlagon fell hatkony, de j fkjei egyttesen semmi akadlyt nem grdtettek a siker tjba. Egyedl taln csak az a tny rvnyeslt htrltat tnyezknt, hogy nem volt elg meggyz a motorja a kzepes fordulatszm-tartomnyban. "Sokszor tbbet kellett vltanom az R1-en, mint a Daytonn. Egyszeren hinyzik belle a nyomatk s az az egyenletes teljestmnykifejts, ami a GSXR- t s a ZX-10R-t jellemzi. Ugyanakkor hasonl stlusban lehet vezetni, mint a hatszzasokat, ami nekem nagyon tetszik." Nem csoda ht, hogy Jrgen Fuchs az R1 htn motorozta leggyorsabb krt a superbike-meznyben. A kirlykategriban az idn is zld sznbe ltztt a dobog fels foka, hiszen a Kawasaki ZX-10R llhatott fel r. Ez volt az egyetlen modell az ezresek kzl, amelyik 1:54 perc alatt tudta teljesteni a hat legjobb kr tlagt. ten is vele rtk el legjobb egyni idejket, s harmadik helyen, a kzpmeznyben vgzett a menettulajdonsgok rtkelsben. Mindennek ksznheten ha nehezen is, de bejutott a dntbe. No meg azrt is, mert a Kawasaki szereli ellenlltak a ksrtsnek, s suzukis kollgiktl eltren nem lltottk tl kemnyre az els villt. Ellenkezleg: kimondottan lgy belltssal "hzelegtk" be magukat a finlba. "Az igazat megvallva mind ell, mind htul kiss lgy a hangols, sszessgben azonban j az egyensly, ezrt igen tempsan vehetk a gyors kanyarok. Kr, hogy a harmadik krre elkopott a gumi, mert a motor csodlatosan hzott, s minden krlmnyek kztt jl uralhat maradt. Pomps masina!" HONDA CBR 1000 RR A kiegyenslyozott: mivel a Fireblade semmilyen tren nem veti el a sulykot, nem is jhet szba az els hely vromnyosaknt S AMI MG VOLT Nagy dolgokra kpesek az egykori GP-sztrok. Fleg Jrgen Fuchs s Randy Mamola. Fuchs (l) els nap porig alzta az sszesereglett konkurencit, de aztn knytelen volt megadni magt a virgpollen-invzinak. Injekcit adott neki az orvos, s kt napra eltiltotta a vezetstl. Fuchs fittyet hnyt r, s folytatta az idhajszt. Randy Mamolnak sem volt szerencsje. A Triumph Daytona nyergbe pattanva kt mess krt motorozott a plyn, majd a kavicsgyban kttt ki. Meghzta a lgykt, ez megakadlyozta a tovbbi szereplsben. Akrcsak Alessandro Valit, az olasz fit, aki comb- s cspcsonttrst szenvedett. Jobbulst kvnunk, Alessandro! A DNT ITT MINDEN ARANY, AMI FNYLIK Dnt – mghozz a szoros fajtbl. Ezttal az Aprilia s a Kawasaki kztt dlt el a verseny A Kawasaki ZX-10 R az Aprilia RSV 100 R Factory s a Triumph Daytona 675 ellen – mindezidig nem verbuvldott hasonlan vegyes tri a Masterbike finalistibl. "A 10-es lazn megveri a msik kettt" – hangzott az egyntet vlasz, amikor a verseny kimenetelt kellett megjsolniuk a piltknak. Annak ellenre gy vlekedtek, hogy a hat leggyorsabb szinte egytl egyig hasonlan j idt motorozott az Aprilival, mint a zld gygolyval. Izgalomban teht nem volt hiny. Nemcsak azrt, mert a Daytona a vgre rtett mg egy lapttal, hanem ezrt is, mert a ZX-10R s az RSV 1000 R olyan fej-fej melletti befutt produklt, amilyenre mg nem volt plda a Masterbike trtnetben. Hol az egyik, hol a msik kerlt ki gyztesen az egyes krkbl, de mindig csak minimlis elnnyel. A vgn szinte mr nem lehetett nyomon kvetni, melyik hny trfet szerzett magnak, olyan szoros volt a verseny. Mindenki csak a fejt csvlta hitetlenkedve. Aztn csend telepedett a jerezi plyra. Vge, befejezdtt! De ki lett a gyztes? Claudio Pavanello, az Aprilia szvivje mr a kategriagyzelemmel is tbb mint elgedett volt. s most? "Azt hiszem, mink volt a leggyorsabb kr" – adott hangot leplezetlen rmnek. Leo Schlter, a Kawasaki kpviselje is hasonl llspontra helyezkedett: "Azt hiszem, az Aprilinak sikerlt" – kommentlta a zraktust, de azrt mindvgig bzott benne, htha fordul a kocka. nagyts Aztn jtt a vrakozs. A gyztes kihirdetse, az nneplyes pillanat. Amikor a dntsk egyms mell lltak az utols fotzsra, sokan mr sejtettk, hogy trtnelmi pillanat szemtani lesznek. Kzpen az Aprilia, tle balra s jobbra a Kawasaki s a Triumph. Magyarn: kt henger diadalmaskodott hrom s ngy fltt. A verhetetlennek hitt japn 1000-esek hossz veken t tart uralma utn vgre eurpai motor gyztt a 2006. vi Masterbike-on. Mariano Fioravanzo knnyekig meghatdott. mindig is tudta. Most mr mindenki ms is tudja, hogy a Mille valban nagyon gyors motor.

 
Ide kdd a tudomny!!!!!!!
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyb (ht itt van jvbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG