superbike
superbike
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ATOMÓRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Képek rólam+öcsémről
 
Tiësto ;-)
 
M2
M2 : Buell M2

Buell M2

  2004.08.26. 16:52

-

Ez a szín a bogaraknak is bejön
Ráadásul idén ez volt az első teszt, és előtte még a saját motorommal is alig mentem, szóval, ha bármi gond lesz, a hír eljut a többi márkaképviselethez is, és nem kapunk több tesztmotort. Persze, nyilván a motorozás is olyan, hogy ha egyszer megtanultad, többé nem fogod elfelejteni, de azért ki lehet jönni a gyakorlatból.

Helyes kis funbike?
Szóval kissé szorongva, bár magabiztos arccal léptünk be a HD Régiposta utcai üzletébe. Végülis Cat és én is évek óta motorozunk. Mi baj lehet?! Tóni szó nélkül töltötte ki a hivatalos papírokat, de a szeme sarkában csillogott valami olyasmi, hogy "Na, erre kíváncsi vagyok!". Józsi, aki a barátnőjéért érkezett, nem is bírta ki megjegyzés nélkül "Mi van, már akárki elviheti a motorokat? Akkor jövő héten elviszem én is!". Felpattant a motorra, és alig ért le a lába...

Ülés alatt ezek a kis fülek - gondolom - a csomagolás elősegítését szolgálják
Aztán gyors öltözés, némi technikai tanácsadás, a papírok aláírása, és mehetünk. Tóni még hozzátette, hogy a fék nagyon erősen fog, és a motor nagyon alul indul. Aztán amikor harmadszorra fulladtam le a bolt előtt, csak annyit mondott vigyorogva: "Na sziasztok! Én mentem."

Már itt, a Régiposta utcában feltűnt, hogy a motor, (mármint az egész jármű) iszonyatosan ráz. Ahogy beindítottuk, hogy melegedjen, szép lassan hátrafelé kezdett araszolni az oldalsztenderen. Aztán ráültem, a tankon szépen elhelyeztem a szemüvegem és a kesztyűm, amíg a sisakot felveszem, és azok szép komótosan leugráltak a földre. Két-három próbálkozás után rájöttem, hogy ez minimum kétszemélyes feladat. Egyik lehetőség, hogy valaki tartja a cuccokat, amíg elkészülök, a másik az, hogy mindig felveszi, amikor leesnek.

Első ránézésre egyébként a Buellről az jutott az eszembe, hogy kitűnő városi motor. Fürge kis funbike-nak tűnik, amivel könnyű cikázni az autósorok között. Azonban már az első utunkon, a szerda esti csúcsforgalomban kiderült, hogy ez nem így van. A kuplung annyira kemény, hogy a tenyerem begörcsölt az állandó váltogatástól, a nagyon jó fékek miatt pedig a pánikszerű fékezéstől a motor egyből első kerékre akar állni. Ezt a tulajdonságát egyébként két nap múlva már kezdtem élvezni.

A csomagolást két személlyel nem tudom, hogy lehetne megoldani.
A blokk alacsony fordulaton nagyon rezonál, zakatol és csak úgy 3000-es fordulatnál kezd a rázkódás kiegyenlítődni. A városi közlekedésben pedig 120 km/h azért nem kimondottan elfogadott - ennyit megy ugyanis 3000-es fordulaton. Amúgy az M2 üléspozíciója nekem épp kényelmes: nem is túl hasalós, de nem is chopper. A városon kívül nagyon jó a motor. Az autópályán, ahol már nem kell állandóan kuplungolni, még a görcs is kiállt a kezemből (persze még egy hétig izomlázam volt utána - most már értem, mitől van a Harley-soknak olyan szép alkarjuk).

Na, ez a sisak erre a motorra nem alkalmas.
Egyetlen problémámat a félig nyitott bukósisakom okozta, ami 150-160 km/h-nál kezdte letépni a fejemet, tehát a Buell csukott bukót kíván. Így aztán a végsebességet Cat mérte le Kunhegyesen a repülőtéren. Az óra 220km/h-ig van kalibrálva, a mutató lazán túlhaladt ezen a skálajelen, egészen az ütközőig. Nekem valahogy 170-nél nem ment többet. Lehet, hogy én vagyok a béna?

Magunk sem hittük, hogy peremig lehet dönteni_
A kanyarokat nagyon szereti. Az X1-gyel összehasonlítva kicsit nehézkesebb ugyan, de ezt okozhatja az ülésmagasságuk közötti néhány centis különbség (az M2 2000-es, míg az X1 2001-es modell). Míg az X1 szinte magától dől be és áll vissza egyenesbe, az M2-t izomból kell behúzni az ívre. Bár a kecskeméti gokartpályán nekem nem sikerült a térdemig dönteni, az 51-es úton hazafelé hibátlanul kanyarogtunk folyamatos 120-as tempóban (még a 60-as táblánál is).
Gyárilag egy tárcsával szerelik. A másik tárcsa helye viszont nem túl esztétikus.
A motornak annyira jó a futóműve, illetve az egész felépítése, hogy szinte adja magát, hogy az ember egy kicsit rosszalkodjon rajta. Több száz méteren keresztül gurultam elengedett kormánnyal, pedig a saját motoromon még soha nem mertem. Legközelebb lehet, hogy a gumiégetést is kipróbálom. Most csak azért nem került rá sor, mert a gumin már így is alig volt minta.

Hő hatására az első féktárcsa szép foltosra sült
A gyári tuningkit miatt egyébként a tesztelt Cyclone jóval erősebb, mint gyári állapotban, a különbség a Lightninggal összehasonlítva jól érezhető. A tuningkit alkotói: K&N sportlégszűrő és légszűrőház, nyitott kartergáz elvezetés, Vance & Hines verseny-kipufogórendszer, gyújtáselektronika. Megváltozott az előgyújtásgörbe, és 6800 rpm-on van a limit. A porlasztó finomhangolása főfúvóka illesztéssel történt, egyébként a szervizmunkát Erdős Csaba csinálta. A vezérlés, a futómű és az áttételek gyári állapotban maradtak, ahogy gyári a trafó és gyertyák is. A gyári tuningkit ára az M2-re ~ 570 000 Ft.

A nyitott kartergáz elvezetés átka
Sokan úgy tartják, hogy a Harley-Davidson szervizigényes, problémás motor, és mindig folyik belőle az olaj, és mivel a Buellt is Harley-Davidson Sportster motorjával szerelik, sokan előítélettel viseltetnek iránta. Kb. 650 km-t tettünk meg a három nap alatt, és ezalatt semmi műszaki probléma nem volt. Az M2-ből a nyitott karter-elvezetés miatt a kartergáz ugyan csúnya, látványos nyomot hagyott a lengővillán, de az olajszint ellenőrzésnél nem hiányzott olaj a motorból. Utolsó napra pedig a kuplungkapcsoló kirázódott a helyéről, de ezt hatalmas helyzetfelismerő képességünkkel és technikai tudásunkkal visszatoltuk a helyére, így újra lehetett a motort sebességben is indítani.

Dögvész, a Fekete Horgony MC-ből első látásra szerelembe esett
Midazoknak tehát, akikben egy pillanatra is felmerült a Buellezés ötlete javaslom, használják ki a kínálkozó lehetőségeket, és valamelyik próbamotorozáson próbálják ki a Buellt. Ígérem, nem fog fájni! A baj csak az, hogy onnantól az ember elkezd számolni: "Vajon, ha a kocsit is eladom, elég lesz rá a pénzem?"

 
Ide küdd a tudomány!!!!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb (hát itt van jövőbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?