Buell M2
2004.08.26. 16:52
|
 |
 |
Ez a szn a bogaraknak is bejn | Radsul idn ez volt az els teszt, s eltte mg a sajt motorommal is alig mentem, szval, ha brmi gond lesz, a hr eljut a tbbi mrkakpviselethez is, s nem kapunk tbb tesztmotort. Persze, nyilvn a motorozs is olyan, hogy ha egyszer megtanultad, tbb nem fogod elfelejteni, de azrt ki lehet jnni a gyakorlatbl.
Szval kiss szorongva, br magabiztos arccal lptnk be a HD Rgiposta utcai zletbe. Vglis Cat s n is vek ta motorozunk. Mi baj lehet?! Tni sz nlkl tlttte ki a hivatalos paprokat, de a szeme sarkban csillogott valami olyasmi, hogy "Na, erre kvncsi vagyok!". Jzsi, aki a bartnjrt rkezett, nem is brta ki megjegyzs nlkl "Mi van, mr akrki elviheti a motorokat? Akkor jv hten elviszem n is!". Felpattant a motorra, s alig rt le a lba...
 |
 |
 |
ls alatt ezek a kis flek - gondolom - a csomagols elsegtst szolgljk | Aztn gyors ltzs, nmi technikai tancsads, a paprok alrsa, s mehetnk. Tni mg hozztette, hogy a fk nagyon ersen fog, s a motor nagyon alul indul. Aztn amikor harmadszorra fulladtam le a bolt eltt, csak annyit mondott vigyorogva: "Na sziasztok! n mentem."
Mr itt, a Rgiposta utcban feltnt, hogy a motor, (mrmint az egsz jrm) iszonyatosan rz. Ahogy beindtottuk, hogy melegedjen, szp lassan htrafel kezdett araszolni az oldalsztenderen. Aztn rltem, a tankon szpen elhelyeztem a szemvegem s a kesztym, amg a sisakot felveszem, s azok szp komtosan leugrltak a fldre. Kt-hrom prblkozs utn rjttem, hogy ez minimum ktszemlyes feladat. Egyik lehetsg, hogy valaki tartja a cuccokat, amg elkszlk, a msik az, hogy mindig felveszi, amikor leesnek.
Els rnzsre egybknt a Buellrl az jutott az eszembe, hogy kitn vrosi motor. Frge kis funbike-nak tnik, amivel knny cikzni az autsorok kztt. Azonban mr az els utunkon, a szerda esti cscsforgalomban kiderlt, hogy ez nem gy van. A kuplung annyira kemny, hogy a tenyerem begrcslt az lland vltogatstl, a nagyon j fkek miatt pedig a pnikszer fkezstl a motor egybl els kerkre akar llni. Ezt a tulajdonsgt egybknt kt nap mlva mr kezdtem lvezni.
 |
 |
 |
|
A csomagolst kt szemllyel nem tudom, hogy lehetne megoldani. | A blokk alacsony fordulaton nagyon rezonl, zakatol s csak gy 3000-es fordulatnl kezd a rzkds kiegyenltdni. A vrosi kzlekedsben pedig 120 km/h azrt nem kimondottan elfogadott - ennyit megy ugyanis 3000-es fordulaton. Amgy az M2 lspozcija nekem pp knyelmes: nem is tl hasals, de nem is chopper. A vroson kvl nagyon j a motor. Az autplyn, ahol mr nem kell llandan kuplungolni, mg a grcs is killt a kezembl (persze mg egy htig izomlzam volt utna - most mr rtem, mitl van a Harley-soknak olyan szp alkarjuk).
 |
 |
 |
Na, ez a sisak erre a motorra nem alkalmas. | Egyetlen problmmat a flig nyitott buksisakom okozta, ami 150-160 km/h-nl kezdte letpni a fejemet, teht a Buell csukott bukt kvn. gy aztn a vgsebessget Cat mrte le Kunhegyesen a repltren. Az ra 220km/h-ig van kalibrlva, a mutat lazn tlhaladt ezen a sklajelen, egszen az tkzig. Nekem valahogy 170-nl nem ment tbbet. Lehet, hogy n vagyok a bna?
 |
 |
 |
|
Magunk sem hittk, hogy peremig lehet dnteni_ | A kanyarokat nagyon szereti. Az X1-gyel sszehasonltva kicsit nehzkesebb ugyan, de ezt okozhatja az lsmagassguk kztti nhny centis klnbsg (az M2 2000-es, mg az X1 2001-es modell). Mg az X1 szinte magtl dl be s ll vissza egyenesbe, az M2-t izombl kell behzni az vre. Br a kecskemti gokartplyn nekem nem sikerlt a trdemig dnteni, az 51-es ton hazafel hibtlanul kanyarogtunk folyamatos 120-as tempban (mg a 60-as tblnl is).
 |
 |
 |
Gyrilag egy trcsval szerelik. A msik trcsa helye viszont nem tl eszttikus. | A motornak annyira j a futmve, illetve az egsz felptse, hogy szinte adja magt, hogy az ember egy kicsit rosszalkodjon rajta. Tbb szz mteren keresztl gurultam elengedett kormnnyal, pedig a sajt motoromon mg soha nem mertem. Legkzelebb lehet, hogy a gumigetst is kiprblom. Most csak azrt nem kerlt r sor, mert a gumin mr gy is alig volt minta.
 |
 |
 |
|
H hatsra az els fktrcsa szp foltosra slt | A gyri tuningkit miatt egybknt a tesztelt Cyclone jval ersebb, mint gyri llapotban, a klnbsg a Lightninggal sszehasonltva jl rezhet. A tuningkit alkoti: K&N sportlgszr s lgszrhz, nyitott kartergz elvezets, Vance & Hines verseny-kipufogrendszer, gyjtselektronika. Megvltozott az elgyjtsgrbe, s 6800 rpm-on van a limit. A porlaszt finomhangolsa ffvka illesztssel trtnt, egybknt a szervizmunkt Erds Csaba csinlta. A vezrls, a futm s az tttelek gyri llapotban maradtak, ahogy gyri a traf s gyertyk is. A gyri tuningkit ra az M2-re ~ 570 000 Ft.
 |
 |
 |
A nyitott kartergz elvezets tka | Sokan gy tartjk, hogy a Harley-Davidson szervizignyes, problms motor, s mindig folyik belle az olaj, s mivel a Buellt is Harley-Davidson Sportster motorjval szerelik, sokan eltlettel viseltetnek irnta. Kb. 650 km-t tettnk meg a hrom nap alatt, s ezalatt semmi mszaki problma nem volt. Az M2-bl a nyitott karter-elvezets miatt a kartergz ugyan csnya, ltvnyos nyomot hagyott a lengvilln, de az olajszint ellenrzsnl nem hinyzott olaj a motorbl. Utols napra pedig a kuplungkapcsol kirzdott a helyrl, de ezt hatalmas helyzetfelismer kpessgnkkel s technikai tudsunkkal visszatoltuk a helyre, gy jra lehetett a motort sebessgben is indtani.
 |
 |
 |
|
Dgvsz, a Fekete Horgony MC-bl els ltsra szerelembe esett | Midazoknak teht, akikben egy pillanatra is felmerlt a Buellezs tlete javaslom, hasznljk ki a knlkoz lehetsgeket, s valamelyik prbamotorozson prbljk ki a Buellt. grem, nem fog fjni! A baj csak az, hogy onnantl az ember elkezd szmolni: "Vajon, ha a kocsit is eladom, elg lesz r a pnzem?"
|