Suzuki AN650 Burgmann Super Soccer
2004.08.26. 17:04
A Suzuki tervezi 1998-ban dobtk piacra az AN250 Burgman elnevezs szuper robogt, amely egyestette a motorkerkprok s a robogk legjobb tulajdonsgait. Idn nem kisebb feladatot vllaltak magukra, minthogy a nagymotorok technikai tudst s menetteljestmnyeit beptik egy hagyomnyos, automatavlts luxusrobog testbe. gy szletett meg a nagy tes, az AN650 Burgman.
A SECVT (Suzuki Electronically-controlled Continuously Variable Transmission) elnevezs, hromlls vltrendszert eddig mg nem hasznltk ktkerekeken. A norml automata, a power s az tsebessges, kzivlts llsokban hasznlhat, helyzeteit akr menet kzben is vltoztathatjuk a bal oldali kormnyvgen elhelyezett gombokkal - mint a Forma 1-es autkban. Egybknt ez az oka, hogy itt kicsit srre sikerltek a kezelszervek. Elfordulhat, hogy a sofr vastag kesztyben indexels helyett a sebessgvlt vagy a fnyszr gombjait nyomkodja.
 |
 |
 |
A Suzuki Burgmant Borsay Szabolcs tesztelte a TotalBike-nak | Norml fokozatban a motor alacsonyabb fordulaton, mrskelt zemanyag felhasznlssal dolgozik. Ez az lls elssorban vrosban knyelmes s fleg gazdasgos. A power llsnl a motor magasabb fordulatszmra kapcsol, sokkal nyomatkosabb lesz, gyorsulsa vetekszik egy sportmotorval. Manulra kapcsolva a vltgombokkal t, elre belltott sebessgfokozatot hasznlhatunk. Ez az lls hasonlt leginkbb a motorkerkprok vltjhoz.
 |
Taxis kaland |
A Burgman menetteljestmnyt egybknt egy dragster is megirigyelhetn. Ezt az a taxis sem gondolta, aki a Vci ton,- nem sokkal a Taxi cm film megtekintse utn - 405-s Peugeot-jval azt remlte, hogy legyorsulhat egy robogt. Sajnos csaldnia kellett, ugyanis az automatavltt power fokozatba kapcsolva ez a robog gy kil, mint amikor a GSXR-re htra ngy fokkal nagyobb lnckereket tesznek. A kvetkez, ktszz mterre lv lmpig tven mtert vert r a Suzuki a taxisra. A gyorsuls ugyanilyen dinamikus kt szemllyel. | | |
Kategrijban az egyik legnagyobb hengerrtartalm blokkal rendelkezik a Burgman, ami alacsony s magas fordulaton is egyenletesen jr, st ktszemlyes trkra is tkletesen alkalmas. A 638 kbcentis, kthengeres, ngyszelepes, vzhtses blokk rezgseit minimlisra cskkentettk. Maximlis sebessge 180 km/ra, ami bven a megengedett legnagyobb sebessg fltt van, s mindig van elg ereje, hogy gyorstson, ha elzni kell. Az alacsony slypont miatt a vrosi lass manverezsnl is bartsgosan viselkedik.
A fejlesztmrnkk az zemanyag-befecskendez rendszert a sportmotorok vilgbl klcsnztk, valamint a komputerizlt motorvezrl rendszert (ECM). Az injektor folyamatos sszekttetsben ll a kataliztorral is, ennek ksznheten a Burgman annyira krnyezetbart, hogy a kibocstott kros anyagok rtkei az EURO-2-es krnyezetvdelmi szabvnyrtkek al esnek.
A Burgman a motorkerkprosok szles tbort veszi clba, de az rvezetk kzl is szmthat nhny tigazolra. A kormny alatti trol rekeszek nem csak a keszty, hanem egyb szemlyes holmik rakodst is lehetv teszik. A kzps kulccsal zrhat fikban szivargyjt is van, segtsgvel az elfoglalt zletemberek menet kzben tlthetik fel mobiltelefonjukat. Az ls alatti hatalmas, 56 literes trolban egy kzepes kutya, vagy kt zrt buksisak is knyelmesen elfr. A sttben val csomagolst a luxusnak is nevezhet csomagtart vilgts segti.
A szemlyautkhoz hasonl mszerfal panel laptop mret LCD monitorjn fordulatszmmr, vlthelyzet jelz, traszmll, olajcsere- s olajszint visszajelz, htvz hmr, zemanyagszint mr, ra s kulcsvisszajelz lmpk tallhatak. A kulcs behelyezsekor az sszes lmpa felvillan, majd miutn a mszerek megtalltk a helyket, a monitor kzept a kilomterra foglalja el, jl kiolvashat mret szmokkal mutatja az aktulis sebessget.
Amint az egy risrobogtl elvrhat, a Suzuki j modelljnek mretei hatalmasak, akr egy tramotorral is felveheti a versenyt. A sofr mintha egy fotelben ldglne, de a knyelmi felszerelsek sort gazdagtja az els ls mgtti elre-htra llthat httmasz, gy alacsonyabb s magasabb sofrk is knyelmesen vezethetik a Burgmant akr hossz tvon is. A lbtart lemezt egy rszen keskenyebbre szabtk, hogy a sofr vdlijnak sszeverse nlkl gyalogolhasson, ha mr le kell tennie a lbt. Az utas helynek mrete bven fellmlja az ltalnos elvrsokat, ahogy a 15 literes benzintartly is.
A plexi s az els idomok elg vdelmet nyjtanak az idjrs viszontagsgaival szemben. Ezen a motoron csak akkor lepik el bogarak az ember fogsort, ha kihajol a plexi takarsbl. A visszapillant tkrk - amelyeken a beptett indexek tallhatak - csaknem olyan szlesek, mint egy autn, s ppen olyan magasan vannak, hogy ha a kocsisorok kztt haladunk, beleakadjon az autk tkrbe. Ez ellen csak egy mdon vdekezhetnk, ha a tkrt behajtjuk erre a kis idre, s elhessegetjk azt a gondolatot, hogy egy rendr kvet minket.
A futm j, a teleszkpok tbbnyire kellemesen kiegyenltik a budapesti utak aprbb egyenetlensgeit, br a ktykban idnknt rendesen odacsattan a karosszria. A 14-es kerekek - amelyek az tlagos robogkerknl nagyobbak, a nagymotorok kereknl kisebbek - valamelyest rontjk a pozitv sszhatst. A fkek hihetetlenl jk, br a hts kicsit puha. Ennek az oka valsznleg az, hogy a gumi fkcs ezen a msfl mteres tvolsgon sokat tgul. A motoron van egy rgzt fk is, hogy lejtn parkolsnl ne guruljon el.
A Burgman mellett szl a knyelem, a j manverezhetsg. A fehrgallros zletemberek gyorsan kzlekedhetnek a vrosban anlkl, hogy ltnykn gyrds vagy egyb kr keletkezne, majd htvgn, vagy egy nyri dlutnon prjukkal knyelmesen leutazhatnak a vidki nyaralba egy kis kikapcsoldsra. Hogy mgis mirt nem ajnlom a Burgmant htkznapi csaldapknak? Az asszony gy sem egyezne bele. Az AN650 rn egy 1300 kbcentis Suzuki Swift Sedant vehetnek, amibe belefr az egsz csald.
Mszaki adatok:
Motor: ngytem, kthengeres, vzhtses, DOHC, benzinbefecskendezs, 638 cm3 Furat x lket: 75,5 mm x 71,3mm Teljestmny: 50 LE 7000 1/perc-nl Nyomatk: 55 Nm Vlt: automata, 5 sebessg ssztmeg: 215 kg Fk: ell ktdugattys trcsa fk, 260 mm-es trcsval, htul ktdugattys trcsafk 250 mm-es trcsval, beptett parkol-fkrendszerrel Kerekek: tklls alumnium felni, ell 3,50 x 15", htul 4,5 x 14" Rugzs: ell 41 mm-es villa 105 mm-es rugttal, htul alumnium lengvilla llthat rugelfesztssel zemanyagtartly: 15 l lsmagassg: 740 mm Sznek: kk, ezst ra: 2 350 000,- Ft
|