Suzuki GSF1200S
2004.08.26. 17:10
Lehet, hogy nem te leszel a ngyszz mteres gyorsulsi versenyek nnepelt sztrja, de minden lmpnl te leszel az els, aki a krton elstartol s mgsem kell a speed-esek guggols pozcijban kuporognod.
Lehet, hogy a nyaralst megelzen gondosan szortroznod kell a bartnd ltal sszelltott csomagot. De ha otthon is marad egy-kt pulcsi vagy frdruha, esetleg a hajszrt, a felttlenl szksges moty felpkozsa mg kt szemlyes utazs esetn sem okoz gondot. Arrl nem is szlva, hogy az utasnak sem lesz panasza a hts lsre. Kellemes tratempban (a sebessgkorltozs miatt nem rom ide, hogy az S verzin mg mi szmt kellemesnek) akr napi 800-1000 km-t is megtehet a Banditval a megszllott tramotoros anlkl, hogy fenekn vagy egyb izmaiban hosszan tart krosods rn.
Minden motornak a szve a motorja. A nagy Banditrl elmondhatjuk, hogy csupaszv egy bringa. Felemeled a lbad, vigyorogva hzod a gzt s eszed gban sincs tbbet gyalogolni. Legfeljebb a kvetkez benzinktnl a kasszig. Igaz, nem valami takarkos, ha vrosban indulgatsz, s lmptl lmpig alzod a motoroddal az auts kollgkat, akkor bizony megeszegeti a 8 litert. Ugyanez a helyzet, ha az autplyn hajszolod megpakolva, vagy ha speedes haverjaidat kergeted a szerpentineken. Meglehetsen konzervatv vezetsi mddal lehet mrskelni a fogyasztst, akr 6 s fl literre, de szerintem ez sem nevezhet kevsnek.
A nyomatkgrbe alakulsrl annyit, hogy mr alul is llat, s bven elg a kzptartomnyban az er, de magas fordulatszmon mr nem adja azt a kemnysget, amit egy GSX-R-nl megszokhattunk. Az alacsony fordulatszmon leadott teljestmnynek ksznheten imdnak a srcok vele egykerekezni, szinte a nulla skltl hz, mint egy gzmozdony. Aki pedig nem tallja koptatni a mregdrga gumit, az brmelyik zebrnl "odafstlhet" a bmszkod jrkelk orra al. A vlt is a Bandita pozitvumai kz sorolhat. A vlt t rvid, ezrt meglehetsen gyorsan lehet vltani, ami persze megint hozzsegt ahhoz, hogy ne maradj le a speedes cimbork mgtt_
De nemcsak ers, hanem nagyon megbzhat is a motor, a 10000 km alatt, amit egy v alatt megtettem a sajtommal, olajon, olajszrn kvl csak szelepet kellett lltani. Igaz az olaj-leveg hts motorok mr nem szmtanak a legmodernebb technikai megoldsok kz ( nem ppen high-tech), de sokkal egyszerbb megoldani a szervizt. Egy gyertya csere, vagy ppen egy szelepllts nem vesz ignybe tbb napos elkszleteket. Azt is mondhatnnk, hogy csinld magad gp, annyira egyszer. A nem Suzukihoz szokott vsrlkat elriaszthatja, hogy a motorzajok elg ersek amg bemelegedik, de ez tipikus a Suzuki olaj-leveg htses motorjaira.
Persze nem olyan kezes, mint a legutols superbike-ok, de mg gy is meglepen jl irnythat. Az az igazsg, hogy kezelhetbb, mint a 600-as kistestvre a szlesebb gumik s a jobb rugk miatt. A nagyobb motor is hozzjrul ehhez, mivel az 1200-as slyelosztsa mg jobb.
Mindenek eltti legjobb tulajdonsga a Banditnak a komfort. Igazbl a magasabb (170 cm feletti motorosok) szmra knyelmes a lbtart-kormny-ls hromszg. Az alacsonyabbaknak ugye egy kicsit magas (addig nyjtzkodj, amg a mototos csizmd a fldig r), s a lbtart is egy kiss alacsonyan helyezkedik el. Lehet kapni extrt, amivel ez htrbb s magasabbra hozhat, ezltal egy kicsit sportosabb jelleget kap.
Az els fkek nagyszerek, fleg, hogy kicserltk a ngydugs fkeket hatdugsra. Ezzel a tulajdonos jabb mutatvny elsajttsra rez ksztetst: Az els kerken val meglls. A futm ugyan megprblja nehezteni ezt a produkcit, megllsnl nem tl stabil a puha rugzs miatt. Ugyanez rvnyes szerpentineken az les kanyarok eltti fkezsre, aminek hatsra a moci belebeg. gy ht egy kis rug ersts nem lenne baj, de akkor meg elveszti a Budapest finom utcit j tt varzsl csillaptst. A 2001-es modell egybknt valamivel sportosabb futmvet kapott, a tengelytv 5 mm-rel lervidlt, valamint az els villa szge is meredekebb lett.
A rgihez kpest az j Bandit szlvdelme is javult, br a magasabb motorosok feje mg mindig kilg. Vagyis be kell fekdni a plexi mg. A rgiekhez lehetet kapni utngyrtott magastott plexit. Az jhoz erre mg vrni kell. Sajnos a tkr a gyri helyen szinte bellthatatlan. A brdzseki mg a keskeny vll motorosbl is delts birkz alkatot varzsol, amitl a mgttnk zajl esemnyek kvetst gtolja. A hosszabb szr tkr vsrlsnl jobb megolds szerintem az amgy is keskeny kormny lecserlse egy szlesebbre (alu superbike), amin a visszapillantk is kintebb kerlnek. (Feltve, ha nem idomos a gp.) A fnyezs sem sikerlt tl jl a gyrban, nagyon gyorsan lekopik, a tanktskk, cipzros dzsekik a rmei a verda dukkjnak.
Aki Banditt vesz, szinte mindenki lecserli a gyri kipufogt valamilyen utngyrtott, elssorban hangosabb kipufogra. Hogy ez teljestmnynvekedssel is jrjon egytt, egy kicsit hosszadalmas, karburlssal s lgszr cservel is kell szmolnunk.
Ha a vgn figyelembe vesszk az r/teljestmny viszonyt, nem csoda, hogy az 1200-as Bandit-nak Magyarorszgon is ekkora sikere van. Akinek pedig nem szmt a pnz, az vegyen egy Performance Bike vagy egy Streetfighter magazint, s mr lthatja is, mit lehet egy Banditval mvelni. Az extra s tuning gyrt cgek kifogyhatatlanul ajnljk termkeiket Banditk felltztetsre s talaktsra.
Tesztmotorunk mszaki adatai:
Motor: 1157 ccm-es, ngyhengeres, ngytem, duplavezrmtengelyes, lghtses Furat x lket: 79.0x59.0 mm Vlt: t sebessges Vz: acl duplablcs Dls szg/utnfuts: 25.3 fok/104 mm Els rugzs: spirl rugs,olaj csillaptsos,llthat elfesztses teleszkpok Hts rugzs: spirl rugs,olaj csillaptsos, ht-fokozatban llthat elfeszts s 4 fokozatban llthat csillapts Els fk: 6 dugs fknyergek, kt 310 mm tmrj fktrcsa Hts fk: 2 dugs fknyereg 240 mm-es fktrcsa Els gumi: 120/70ZR17 Hts gumi: 180/55ZR17 Tank rtartalom: 20.0 l Hossz: 2070 mm Szlessg: 765 mm Magassg: 1220 mm Tengelytvolsg: 1430 mm Fldtl mr tvolsg: 130 mm lsmagassg: 790 mm Szraz tmeg:220 kg
|