superbike
superbike
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ATOMÓRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Képek rólam+öcsémről
 
Tiësto ;-)
 
Ninja ZX-RR MotoGP
Ninja ZX-RR MotoGP : Ninja ZX-RR MotoGP

Ninja ZX-RR MotoGP

  2004.08.29. 13:27

-


A Kawasaki, ahogy több nagy motorkerékpár-gyártó cég is, a 2002-ben érvénybe lépő versenyszabályzat módosítás engedményeit és lehetőségeit kihasználva, nyitott a MotoGP felé. Az elkészült prototípussal már folynak a versenypályás tesztek, természetesen Japánban, ahol a versenygép született.

A motor lelke a vadonatúj, soros, négyhengeres motorblokk, melynek építésekor számos új technológiai eljárást használtak. A tervezés korai stádiumában a mérnökök különböző motorelrendezési lehetőségeket vettek számításba. A GP motorok között manapság trend V4-es és V5-ös elrendezéssel szemben a soros négyhengeres építési forma sok technikai előnnyel jár, ezért ezt a hengerelrendezést tartották a Kawasaki mérnökei a legalkalmasabbnak.

A soros elrendezés mellett szólt többek között, hogy összehasonlítva a V-motorral, a szívó és kipufogó-rendszer tuningolása jóval egyszerűbb. A választott megoldás másik nagy előnye a balanszírozásnál jelentkezik: a jó kiegyensúlyozottság a soros elrendezésű blokknak szinte veleszületett tulajdonsága.



Ahhoz, hogy a lehető legtöbb erőt csikarhassanak ki egy négyütemű motorból, meglehetősen hosszú kipufogórendszert kell építeni. A V-motorok esetében az első és a hátsó hengerek körül nem egyforma a hely, ezért igen bonyolult kipufogórendszereket kell készíteni, hogy minden henger megkapja a maga megfelelő hosszúságú kipufogócsövét. Nyilvánvaló a soros négyes elrendezés előnye a V-motorhoz képest, ugyanis ez az építési mód kiküszöböli a kipufogókönyökök elvezetésének problémáját. A kipufogórendszer felépítése és elhelyezése egyszerű, nem ütközik akadályba a későbbi módosítás, így a legoptimálisabb teljesítménygörbét képesek kihozni a motorból.

További előny, hogy a V-motorokkal összehasonlítva a soros négyes blokk hengerfejét sokkal egyszerűbb fel-leszerelni a vázban.

Vadontúj fejlesztés eredménye a könnyű és vékonyfalú alumíniumöntvény váz és még számos egyéb alkatrész.


Az edzett öntvények általában vastagok és nehezek. Ezzel szemben a Kawasaki új Gp motorjában könnyű és vékonyfalú ötvözeteket használnak fel. Az öntési eljárás fejlesztésével olyan kiváló anyagot használnak a vázhoz, amely mindamellett, hogy erős és szilárd, a kívánatos határig rugalmas is.
A hagyományos motorvázakkal összehasonlítva, ennél az új vékonyfalú alumíniumöntvény váznál jóval kevesebb helyen kell hegesztést alkalmazni, ami bizony egyik gyenge pontja a motorvázaknak.

A Kawasaki GP motorjához fűződő újdonság a nagysebességű generátor alkalmazása is. A benzinbefecskendező rendszereknek meglehetősen nagy az elektromos áram szükségletük. Azonban, ha nagyobb generátort építenek a motorba, azzal a motor súlya is megnövekszik, nem is beszélve arról, hogy értékes helyet foglal el.
Hogy a relatíve kisméretű generátorból mégis elérjék a szükséges áramkimenetet, a versenymotort nagysebességű, a kuplunggal hajtott generátorral szerelik. Ezzel a megoldással hagyományos felépítésű, de mégis kicsi és könnyű generátorok használatára van mód, ugyanis a nagyobb kerületi sebesség miatt magasabb fordulatszámon működő generátor nagyobb kimeneti áramot képes produkálni.
A hagyományos generátorok meghajásához szükség van közlő fogaskerékre vagy láncra is. Ebben az esetben azonban a generátort közvelenül a kuplung fogaskereke hajtja, ezzel nincs szükség plusz alkatrészre, amivel további súlyt spóroltak meg.

A GP-motor üzemanyag-ellátásáról Keihin FCR-i üzemanyag-befecskendező rendszer gondoskodik. Ez a meglehetősen kifinomult benzinbefecskendezési rendszer egyesíti a karburátorok és a benzinbefecskendezők előnyeit. A Keihin FCR-i rendszer felépítésében hasonlít az FCR karburátorokhoz. A hagyományos befecskendező rendszerekkel ellentétben, amelyeknél a szívótaktusban helyezkedik el a pillangószelep, tehát teljesen nyitott állapotban is van akadály a benzináram útjában ez a rendszer síktolattyút használ. (Ebben hasonlít az FCR karburátorokhoz.) Így aztán, amikor a gáz teljesen nyitva, nincs semmiféle akadály a szívócsatornában, ezzel jelentősen javul az üzemanyag-áramlás.br> A benzinbefecskendezés előnye, hogy könnyebben szabályozható az üzemanyag fogyasztás. Ez 2004-től lesz igazán lényeges szempont, amikor életbe lépnek a benzintank térfogatát korlátozó szabályok.

2002. június 9-én a japán nemzeti superbike verseny 4. fordulóján rántották le a leplet a Kawasaki MotoGp versenymotorjáról. A különböző tervezői elképzelések közül az az alak valósult meg, amelyik a legközelebb van az aerodinamikailag ideális formához. A látvány megdöbbentő. Szögletes formák, merész élek és igen kompakt felépítmény. Kár elrontani a felmatricázással.

 
Ide küdd a tudomány!!!!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb (hát itt van jövőbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?