|
Aprilia (2005) |
|
| |
|
Triumph |
|
| |
|
Ducati |
|
| |
|
Yamaha |
|
| |
|
Suzuki |
|
| |
|
Buell |
|
| |
|
Képek rólam+öcsémről |
|
| |
|
Tiësto ;-) |
|
| |
|
|
|
Cagiva MITO EVO |
|
Cagiva MITO EVO
2004.09.22. 14:02
Szal vágjunk bele! Először ránézünk a mocira, már kapásból látjuk, hogy egy nem minden napi géppel van dolgunk. Talán megkaphatja az eddig valaha gyártott legszebb 125-ös címet. A tank gyönyörű! A sportosság az idomokon szembeötlő. Szép ívelt a hátulja, talán egy nagy moci külsejét sugallja, de mégis csak egy 125-ös. HA mellé rakunk egy nagyobb gépet láthatjuk a méret béli különbséget, de a laikusok sokszor nagyobb gépnek nézik. Annak idején a Ducati 916 mintájára csinálták, de sztem annál egy kicsit szebb. Ducati nem kéne, de ilyen MITO igen! Ha megint 125-öst kéne vennem biztos egy ilyet vennék. 150-es hátsó gumi hátul, ami elég jól áll a gépnek.
| | De üljünk rá, ne merüljünk el a külsőségekben! Ha ráültünk, egyből meglátjuk a kormány lengéscsillapítót. Ez ugye szériában nem hiszem, hogy másik 125-ösön rajta van. Nem próbáltam ki soha, hogy e nélkül milyenek a menettulajdonságok, de ezzel együtt nagyon jó! A moci úgy ahogy van hihetetlen stabil. A kezelőszervek pont kézre esnek, nagyon jó helyen vannak, a műszerek jól leolvashatóak. A műszerfal pont olyan, mint a Ducatié. A gép hangja egy 125-öshöz képest elég mély, és sztem nagyon szép hangja van, habár lehetne egy kicsit hangosabb!!!
Ha elindulunk vele, már érezzük, hogy lent is van benne erő. A power szelep nyitása alatti fordulatszámon, is el lehet vele motorozgatni. Mindenesetre jól eltalálták, mert minden fordulatszám-tartományban erős. Ha elkezd forogni, akkor jön meg igazán benne az erő. Hidegen, melegen nagyon könnyen indul. Ha jó a blokk akkor óra szerint 180km/h-ra száguldásra képes! Persze ez függ attól is, hogy hány kg-os a sofőr. A magam 105kg-ja+ruha alatt 170-et megy, ami sztem nem rossz! A fogyasztása városban hajtásnál 6.5L, városon kívül simán megáll 5-be. Szal ez lehetne kevesebb is, de ha ez valakinek sok, akkor vegyen egy 4ütemű 125-ös csoppert, és motorozgasson azzal! De a MITO adta adrenalint soha nem fogja megkapni!
Városban elég jól el lehet vele mocizgatni, de városon kívül sajnos kevés. De ez nem is túrázásra lett kitalálva. Ez a gép arra való, hogy a 16 éves gyerek ráérezzen, hogy milyen egy sport mocin ülni, megtanul fékezni, döntögetni, gyorsítgatni, váltani.
| A váltó sztem nagyon jó! Rövid úton mozog és pontos! Pont olyan, mint amilyennek lennie kell egy sport motoron. A fékek is jók sztem, soha nem volt velük gondom, elől-hátul Brembo fékek vannak. Stopira simán rá lehet venni a masinát, egykerék viszont már nem olyan egyszerű. Ahhoz sztem gyenge, de hisz csak egy 125-ös.
A futóműve nagyon jó! Erre bizonyíték az is, hogy a csizmámon a koptató elég jól lekopott., meg a gumi szélén a rinyacsík eltűnt. Sőt a hátulja csúszkált is, mondjuk ekkor a moci szinte már feküdt. Én Avon Azaro Pro Series papucsokat raktam rá, ezekkel meg is vagyok elégedve.
| A gép üléshelyzete sztem kényelmes, talán csak az ember csuklója fárad el, de ezt egy vérbeli sportmocis már megszokta, ilyenek már fel se tűnnek neki.
A világítása lehetne jobb is, de sztem senki ne várja el egy mocitól, hogy úgy világítson, mint egy autó. Meg persze minden viszonyítás kérdése, én személy szerint utálok sötétben vezetni, nem MITO-val, hanem úgy álltalában...
A mocit tudom mindenkinek ajánlani, mert megéri! Igaz 400-600eFT körül mozognak, állapot, van e rendszám rajta, és kor függvényében.
Tartósságról pár szó: Én a gépet 16ezerKm-el vettem, és most 25 ezer van benne. Ez alatt nem cseréltem benne semmit! Csak fékbetétet, meg 1-szer gumit. Igaz most romlott el benne a Power elektronika. Az alkatrész drága mulatság a gépbe, mivel ritka és nem is nagyon bontanak ilyen mocit.
Én személy szerint nagyon meg vagyok elégedve a géppel, igaz mindig karbantartottam, meg sokszor lemostam. Olajból Castrol R2-őt használok.
| |
|
|
|
Ide küdd a tudomány!!!!!!! |
|
| |
|
Egyéb (hát itt van jövőbeli motor is,de durva)! |
|
| |
|
Kawasaki |
|
| |
|
Honda |
|
| |
|
125 cm3-sek |
|
| |
|
KTM (2005) |
|
| |
|
Gas Gas (2005) |
|
| |
|
|