superbike
superbike
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
ATOMRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Kpek rlam+csmrl
 
Tisto ;-)
 
Suzuki RG Gamma
Suzuki RG Gamma : Suzuki RG Gamma

Suzuki RG Gamma

  2004.09.22. 14:07

-

A Suzuki RG sorozata sokaknak ismers lehet (fleg, akik olvastk korbbi tesztnket), m kornt sem olyan ismert tpus, mint mondjuk a Mito vagy az RS. Pedig a Suzuki nv hallattn igazn lehetne csorgatni a nylat mindenhov, amit meg is tettnk a 2. szris RG-nl. A 1. szris 125-s Gammt a Suzuki 1984-ben mutatta be az NSZK-ban, azonban a nmet piac ignyei miatt itt mg 80ccm-es blokkal volt szerelve. (hogy mirt hvtk mgis RG 125-nek, szmomra rejtly)
Egy 87-es teszten a TZR-t s az NSR-t is magamg utastva lett a legjobb 125-s.
A gp a 250-es s 500-as nagytesk msa volt, amely akkor igen csak mutatsnak szmtott. Azonban nem is inkbb a kllemvel, hanem a teljestmnyvel hdtott...


A trtnet gy kezddtt, hogy Bindics Gbor jvoltbl htvgn rtolhattam a seggem erre az RG-re.
Nagyon vrtam, mert mg soha nem ltem ilyen rgebbi tipus gpen, s mindig is rdekelt, mit tud egy ilyen tltos. gyhogy kis haznk (mint utbb kiderlt) rendkvl izgalmas s fordulatokkal teli Forma 1-es versenynek rajtjt otthagyva tepertem a tallkahelyre.
Megvolt a gyors ismerkeds, klcsns gpfelmrs, majd Gbor elmondta a motor trtnett. (nem kvnom lerni, annyi elg, hogy Svjcbl lett behozva, majd a folytst mr vette ki itthon)


De nzzk elszr meg, mivel is llunk szemben. Ht a Fradi B-kzpben lk kapcsn oly sokszor emlegetett stt siktor effektus itt nem tallhat meg... Rnzsre bizony csak egy szerny szotyit ropogtat bivajvaszndi szurkol jutna eszembe, mivel elg kistest a gp. Taln ennek is ksznheti, hogy a tulaj nyugodt szvvel hasznlja segdmotorknt.
A desing a vgletekig retro, ebben szerintem senkisem fog velem vitba szllni. (Gbornak sem tetszett eredetileg, aztn szp lassan megszerette) Ez a folyamatosan szkl, majd kockalmpban vgzd segg jellegzetes Suzuki tervezs, a korabeli GSX-R-ek is gy nztek ki. Lehet, hogy akkor ez volt a divat, de praktikussgban szerintem mr akkor is ktelkedtek. Ugyanis ez a szkl farok egyttjrja, hogy az ls is szkl vele egytt, ezzel az utastl totlisan elvve a knyelem s komfort brmilyennem szikrjt is. Azonban annak ellenre, hogy mr annyiszor megtettem, most is be kell vgnom ide azt, hogy egy 25-s (s egyltaln brmilyen) sportmotor nem szemlyszlltsra val. (annak ellenre, hogy van hts lbtart is)

Hamr htulrl kezdtem el haladni, folytassuk is innen. A lnc s a lengkar is elg vkonyka, szerintem ekkora teljestmnyhez illett volna kicsit tbb matrit beletmni. A 13 literes tank jnak mondhat. Csupn rdekessg, a Suzuki felirat csak 88-tl tallhat meg a tankon, az ez eltti vjratoknl ez hinyzik. A fejidom szpen kezddik, de aztn hirtelen -mintha elfogyott volna Suzukiknl a papr, amire rajzoltk a motort- egy fggleges vonallal vgzdik. A plexi sokig sokkal nagyobb (ezltal kevsb mutats) volt, de az utols vre vgre rjttek, hogy le kne vgni belle, gyhogy ezen a motoron mr a kisebb plexi lthat. Az indexek szerintem elg nagyra sikeredtek, de legalbb az ers fnyk miatt jl lthat a kanyarodsi szndk. (persze ezltal knnyebb is szrevenni az indexels hinyt, ami nem j hr annak, aki indexgombra emlkeztett utoljra forgalmivizsgn nyomkodott)
Teht a motor design-ja vegyes rzelmeket kelt, gyhogy olyas valami utn kell nznnk, ami ezt ptolhatja.



s ez nem ms, mint a motor lelke, azaz a blokk!
A szoksos recept: 1 henger, 123ccm, folyadkhts, blablabla...
Gyri adat szerint 25 Le, aminek tudata a 95 kg-os szraz tmeg mellett igen csak tenyrbizsergeten hat. Bizony, 95 kg a motor, ami ksznhet az ezeddig folyamatosan negatvumnak belltott kicsi termetnek.
Mint megannyi 125-sben, ebben is van .n. power-szelep, suzukiul mondva "AEC". Mkdst nem rszleteznm, aki ezt olvassa, szerintem tudja...
Azonban a szraz adatok kutyakakit sem rnek, mert a motorra nzve senki sem hinn, hogy ez bizony tud menni. s hogy tud-e menni, vagy ez megint csak a szoksos gyri vakts? Arra ksbb trnk ki.


Elszr ugyanis r kne lni a motorra. Amg nem teszem fel a lbamat a lbtartkra, kifejezetten knyelmes, az ls is elg nagy. Azonban amint fel akarom tenni a lbam, megint eljn a motor kis mrete miatti htrnya. Nagyon magasan van a lbtart (vagy lehet, n vagyok hozz magas? ), amit szokni kell rendesen. Szerintem igazn jl egy 170 krl emberke rezn jl magt rajta, de nekem sem volt vszes.
A mszerfal nekem szemly szerint bejn, jl mutat a kt kormnycsutka kztt, radsul a szimmetria is az elnyre vlik. Minden szoksos megtallthat rajta: a lmpa, az alacson olajszint, az res s az index visszajelzi. Ezenkvl ott van mg a hfokmr s termszetesen a km- s fordulatszmmr.
Taln mg egy kros benzinhinyt jelz lmpa kellenne r, s akkor tnyleg tkletes lenne. Itt vgre nem ltni azt a nagyzst, amit a tbbi gyr csinl, hogy 200-220-ig sklzza az rit. Itt 160-ig mehet a mutat, s ez pont elg is.
A kormnyon minden a megszokott helyn van, nem kellett soha keresglnem az indexet vagy a gyjtsmegszaktt.


De elg mr a rizsbl, indtsunk, nyomjuk le a gombot. De hoppp...iz, ht hol van az indtgomb? Ja, berugs? Sebaj, pccre indult, gyhogy nem lehet r panasz.
Ekkor rt azt els meglepets. A kezdetben emltst sem rdemelt rozsds kis kipufogbl valami gynyr, mly, bls durmogs hallatszik. Mindent vrtam volna ettl a kis gptl, de ezt nem. gyhogy mr a vgletekig felspanolva -jobbhjn cross sisakban- a lovak kz csaptam. (pontostva, 25 l kz :))
Elszr csak ismerkedtem vele a parkol melletti kis utckban, azonban mr itt reztem, hogy mintha albecsltem volna az elejn. Ahogy kikanyarodtam a ftra, tudatosult bennem, hogy bazzeg, ez tnyleg 25 l s tnyleg 95 kg! Nagyon tud menni a gp, s nem is kell hallbaforgatni rte. Ahogy odahztam, pillanatok alatt mr 80-on talltam magam. 11e-nl van a piros, de mr eddig sincs rtelme prgetni, mert a 25 lerejt 9500-nl leadja.
Nincs rugdoss akkor sem, ha alacsonyabb fordulatrl akarok gyorstani, mindennel megbrkzik. ra szerint 150-160 kztt ll meg a vge, ami igazn figyelemre mlt ettl a kis gptl.
A kvetkez pozitvum a vlt. Egyszer sem sikerlt reset tallni ott, ahol nem kne. Minden sebessget pontosan s azonnal vesz, taln jrhatna egy kicsit hosszabb ton, de n meg voltam vele elgedve.




Vezets kzben reztem a kis mret els (s taln egyetlen) elnyt. Ugyanis nincs akkora tvolsg a kormny s az ls kztt, s a lbtartk sincsenek nagyon htul. Ezrt a 125-s sportokon megszokott pucsts, befekvs testtarts helyett egy ennl knyelmesebb, egyenesebb testtartsra knyszerti az embert. Persze ha akarjuk, itt is bebjhatunk a plexi mg, br rtelme nem sok van. (egyedl az, hogy a visszapillantk olyan alacsonyan vannak, hogy csak gy ltunk belle valamit. De lehet, hogy megint magasabb vagyok a kelletnl)

Az igazn nagy dntgetsekrl azonban le kell mondanunk, ennek pedig egy igen kzenfekv oka van: a 90/90-es htsgumi. Igen csak vkonyka, s sajnos a felni sem enged meg 110/120-asnl nagyobb gumimretet. Az elsgumi mginkbb sokkol 80/100-as mrete szintgy rteszi a blyegt motorversenyzi ambciinkra. Valamint mg egy rdekes megolds tallhat a kerekek tern: Az els felni 16 colos, mg a hts 18. Ennek a fizikai hasznlhatsgnak megrtshez n mr kevs vagyok.




Amirl mg nem beszltem, azok a fkek. Gondolom titeket is a fldrl kellett feltntorgatni, amikor megltttok a hts dobfket. 91-ben mr illett volna htulra is trcst tenni, de a Suzuki ezek szerint mshogy gondolta. Elre is csak egy 2 dugattys fkkel s 280mm-es trcsval szolgltak, ami nem tnik soknak. lesben prblva mr meggyzbb, de azrt tvol ll az Aprilia 4 dugattysaitl. Mindenestre nem reztem magam villamosszkben, ott ltam meg, ahol akartam.
De azrt ne prblkozzunk csak hts fkkel plyzni, mert nem lesz kellemes vge.




sszegezve, a kezdeti aggoldalmam a motorral kapcsolatban rgtn szertefoszlott, mihelyt elindultam a motorral. Igazn ts kis gp, de a kort nem tagadhatja le. A design-t nekem nmi id elteltvel sem sikerlt elfogadnom, ez szmomra dnt is lenne motorvsrlsnl. Azonban az ra s teljestmnye miatt midenkppen j vlaszts lehet a vkonyabb pnztrcjaknak, vagy azoknak, akik nem akarnak sokat klteni kezdmotorra. Szintn altrnatva lehet annak, aki 50-esknt akar 125-st hasznlni, mert a kis mretei miatt egy gumibotos szlnynek sem tnne fel a turpissg. Tudomsom szerint 200 alatt simn hozz lehet jutni ilyesmi gpekhez, de az llapotra illik odafigyleni a vsrlsnl.
Teht lveztem ezt a kis motorozst, s ezton meg is
ksznnm Bindics Gbornak,
hogy lehetsget adott r!



 

 
Ide kdd a tudomny!!!!!!!
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyb (ht itt van jvbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.