superbike
superbike
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ATOMÓRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Képek rólam+öcsémről
 
Tiësto ;-)
 
CBR 600 RR (2005-ös)
CBR 600 RR (2005-ös) : CBR 600 RR (2005-ös)

CBR 600 RR (2005-ös)

  2005.05.14. 09:07

-

 
Menetpróba: Honda CBR 600 RR

MINT MINDEN ÉVBEN…

Ismét a portugál Estorilba hívta a Honda az újságírókat tesztelni, és most sem volt másként, mint az utolsó két alkalommal: az új CBR 600 RR is esőben mutathatta be adottságait

Szöveg: Paulovits Imre, kép: Jason Critchell

Alig lehet jobb helyet találni egy új sportmotor tesztelésére a portugál Estorilnál. Alig félóra alatt oda lehet érni a lisszaboni reptérről, télen is kellemes a hőmérséklet, és a MotoGP-naptár egyik legtechnikásabb pályáján szinte minden kanyar megtalálható, ami egy futóműnek gondot okozhatna. Kőkemény, hajtűkanyarba vezető féktáv a célegyenes végén, nagy sebességű törés az ellenegyenesben, teljesen különböző sebességű, hosszú kanyarok jobbra és balra, valamint egy kegyetlen, hegynek felfelé haladó sikán.
A Honda már több éve kifigyelte ezt a lehetőséget, és szinte tradicionálisan itt szokta megrendezni az új CBR-ek tesztbemutatóját, mindegy, hogy épp a 600-as vagy a csúcsmodellről van szó. De valahogy úgy fest, Estoril nem szimpatizál ennyire a Hondával, mivel már a harmadik alkalommal zuhogó esővel fogadta az újságírókat. Mintha ez még nem lenne elég, miközben az elmúlt két alkalommal jól kontrollálható volt a tapadás a vizes pályán is, ebben az évben olyan kiszámíthatatlanul csúszott a pálya, hogy még a legtapasztaltabbak is óriási számban buktak. Méghozzá mind jobb oldalra, így a Honda teljesen kifogyott az alkatrészekből, és a végén házi módszerrel kellett a bukásnyomokat eltávolítani. Hogy az előző, hoszszú száraz időnek és az ez alatt a pályára felkerült pornak, a Formula–1-es teszteken felhordott guminak vagy az új Bridgestone BT 014 összetétele és a pálya aszfaltja közötti együtthatóknak volt köszönhető, azon talán még mindig gondolkoznak a technikusok. Midenesetre nem volt véletlen, hogy a harmadik tesztnap végén az aktuális szupersport-világbajnokot, Karl Muggeridge-et ki küldték a Bridgestone-technikusok, hogy próbáljon végig többféle légnyomást elöl és hátul.
Pedig a Honda tényleg készült, hogy a 600-as kategóriában legnagyobb darabszámban eladott szupersportmotort teljesen a vásárlók szájíze szerint fejlessze tovább. A konkurenciához képest igen tetemes súlyának lefaragása, valamint a teljesítménygörbe kisimítása középtartományban volt a fő fejlesztési cél. A saját bevallás szerinti hatkilónyi súlymegtakarítást mind a futóműnél érték el, ami, mivel viszonylag távol esik a tömegközponttól, különösen nagy hatással van a fordulékonyságra. A vázon – másfél kiló megtakarítás a fővázon a nyomásos öntvényből készült rész egyes részeinek elvékonyításával, és közel 700 gramm súlymegtakarítás a szintén öntött váznyúlványon – és a lengővillán, valamint a kerekeken megtakarított súly mellett a rozsdamentes acél kipufogón sikerült még fölöslegeket lefaragni.
A legszembetűnőbb újítás, hogy mostantól a kis CBR is 41 mm belsőcső-átmérőjű, felfordított teleszkópvillára támaszkodik, és ehhez radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergek kapcsolódnak. A hátsó lengővilla továbbra is az RC 211V Unit Pro Link rendszerével működteti a hátsó rugós tagot, de miközben a felső felfogatási pont a múlt évi modellnél egy külön a lengővillához csavart tartóból állt, ez most egybe lett öntve a lengővillával.
Az erőforrásnál a szívócsatornák középső szakaszának szűkítésével érték el a kedvezőbb középtartományú nyomatékot, ehhez újra programozták a hengerenként két porlasztófúvókával rendelkező befecskendezőt, hogy a felső tartományban is még egyenletesebb legyen a teljesítményleadás. Hogy megfeleljen a CBR az Euro–2-es emissziós előírásoknak, nagyobb katalizátor került a kipufogóba.

Drámai: a CBR a viharos portugál égbolt előtt. Külleme ismerős, váza könnyebb, motorja elasztikusabb lett. Elöl most fordított teleszkópvilla és radiális féknyergek vonják magukra a figyelmet, hátul a kipufogó úgy néz ki, mint eddig, de kevesebb alkatrészből áll és könnyebb. A ram air beömlők szélesebbek lettek

A CBR külsején csak kisebb kozmetikai igazításokat végeztek el azonkívül, hogy – mint az újabb évjáratú RC 211V példaképnél – kiszélesítették oldalra a ram air rendszer beömlőit, karcsúbbra szabták az ülésidomot, és a legnépszerűbb, piros színhez a jövő szezonra kék Honda-szárnyakat és ezüst ülésidomot kombináltak. Kapható a kis CBR ezenkívül még fekete-ezüst és metálkék-fekete színkombinációban. Akinek így még mindig nem eléggé egyedi a CBR, az még feldíszítheti füstszínű plexivel, szénszál-imitációs villahíd- vagy műszerfalborítóval. Lehet kapni szintén szénszál-imitációs tankvédő és tanksapkavédő matricákat, valamint különböző mechanikus és elektronikus védőrendszereket a már szériában felszerelt HISS imobiliser rendszer mellé.

Szivárvány: három teljesen különböző
színben kapható az új CBR


Tehát készen áll több mint egytucatnyi gép a tesztelésre, Karl Muggeridge bemutatja nekünk a pályát, és minden tökéletes lenne, ha nem esne az eső. Mindegy, már az előző CBR-t is így ismerhettük meg, legalább lesz egyenes összehasonlítási alap. Az első pillanatban nem érezhető semmi különbség, ugyanolyan finoman kezelhető és kompakt benyomást kelt az új CBR, mint elődje. Viszont már a vizes pályán szembetűnik, hogy a CBR könnyebben fordul egyik oldalról a másikra, mint régebben. Két évvel ezelőtt nagyon megkönnyítette a dolgunkat a vízen, hogy a négyhengeres nagyon lágyan reagált az alsó és a középső tartományban a gázparancsokra, most itt valamivel hevesebben veszi a lapot, jobban oda kell figyelni. A hétköznapi használatban, száraz úton, főleg előzésnél ez viszont kimondottan előnyösen fog hatni.
Akármennyire is reménykedtünk, még délutánra sem száradt fel teljesen a pálya, de az utolsó menetre legalább már néhány részen volt egy valamennyire száraz ív, ahol ha nem is teljes mértékben, de már megközelítően azt a sebességet lehetett elérni, mint a közúton száraz időben. A könnyű, fordulékony érzés teljes mértékben megmaradt ilyenkor is, szinte magától fordul a CBR az ívekre. Amilyen kiszámíthatatlan volt a Bridgestone gumik tapadása a pálya néhány részén a vízen, a félszáraz pályán ugyanennyire meglepett, mennyire jól tapadnak. Amikor elérték hőmérsékletüket, főleg akkor mutattak meglepően jó tapadást, ha a száraz ívről nedves foltokra gördültünk át, és ha ilyenkor megcsúszott valamelyik kerék, lágy átmenettel tapadt meg ismét a következő száraz részen. A rugós tagok határait persze még e körülmények között sem lehetett kitapasztalni, bombabiztosan vezették a kerekeket.
Kár, hogy pont a lejtő célegyenes végén, a hajtűkanyar előtt egyáltalán nem száradt fel a pálya, és az ellenegyenes végén is tele volt vízfoltokkal a féktáv, így az új fékek és a villa képességeire egyáltalán nem lehetett fényt vetni. Annyi érezhető volt, hogy az első fék pontos nyomásponttal rendelkezik, kis erőkifejtés mellett kezd aztán nagyon harapóssá válni. Hasonló érzést keltett, mint a nagy CBR rendszere, de hogy ez extrém helyzetekben is így marad-e, azt sajnos nem tudtuk kipróbálni.
Az erőforrást a vízen már 4000-től lehetett használni, a 6000 és 8000 közötti, megerősödött tartománya után szépen egyenletesen növeli erejét. Úgy 10 000 körül kezd kiélesedni a hangja, 13 500 körül éri el legnagyobb teljesítményét, viszont nekem úgy festett, mintha az utolsó 1000 fordulaton a 15 000-nél közbelépő leszabályzó előtt valamit vesztett volna régi túlpörgetési készségéből.
Az biztos, hogy varázsából semmit nem vesztett a kis CBR. Maradt az a szemtelenül kompakt, attraktív egyéniség, nagyon magas szintű kidolgozással, sok MotoGP-technikával, de emellett még a hétköznapi használhatóságra is ügyeltek. Finoman működik rajta minden, és tulajdonosa nem kis dologra lehet büszke: az eddig veretlen szupersport- világbajnok leszármazottja.

HONDA CBR 600 RR

ADATOK
Motor
Vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés, 38 mm torokátmérővel, motormenedzsment, önindító.

Furat×löket 67×42,5 mm
Lökettérfogat 599 cm3
Sűrítési viszony 12:1
Névleges teljesítmény 117 LE (86 kW) 13000/min-nál
Max. forgatónyomaték 66 Nm (6,8 kpm) 11000/min-nál

Erőátvitel
Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatsebességes váltó, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal.

■ Futómű
Alumíniumöntvény hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla 41 mm belsőcső-átmérővel, hátul alumínium zártszelvény lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugós tag. Elöl 310 mm-es dupla tárcsafék radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergekkel, hátul 220 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek

Rugóút elöl/hátul 120/120 mm
Kerékméret elöl/hátul 3.50×17/5.50×17
Gumiméret elöl/hátul 120/70 ZR 17/180/55 ZR 17

■ Méret és tömeg

Tengelytáv 1395 mm
Villaszög 66 fok
Utánfutás 95 mm
Ülésmagasság 820 mm
Száraztömeg (gyári adat) 163 kg
Tank/tartalék 18 l
Ár 2 498 000 Ft
(Honda Hungary)

 

 
Ide küdd a tudomány!!!!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb (hát itt van jövőbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!