Ez is fasza!!
2005.05.14. 09:19
A cikk legaljn kicsit durva a DUCATI!!
 |
2005-s jdonsgok |
 |
SZP J VILG
Eddig ha mg nem tudta senki, mi vr rnk a jv vre, megldott mvszek megrajzoltk elkpzelseiket. A komputer ezt mg sokkal szebben tudja. Szveg: Paulovits Imre, kp: Jean-Marie Guerin, Stefan Kraft, Giuseppe Gori, Metadesign |
Nem is lehet megklnbztetni ket az eredeti, nagy felbonts sajtkpektl: a francia komputerdizjner, Jean-Marie Guerin mg soha nem ltott lessg s relis fantomkpeket ksztett a lehetsges jv vi modellekrl. De ki tudja, knnyen lehet, hogy ezek a motorok majdnem, vagy pont gy meg is jelennek, mivel nemcsak mesterien megalkotta ket pixelgyrban, de igen bennfentes httrinformcik szolgltk az alapot. A Suzuki a tbbi japn gyrthoz kpest mindig egy v eltoldssal jt ezres szupersportmotorjn, s minden bizonynyal ezt az egy v fejlesztsi elnyt kegyetlenl ki is fogja hasznlni. Kt szmot suttognak a bennfentesek: 163, 183. Mrmint 163 kil s 183 ler!!! Az j GSX-R idomzata az eddigi kompakt s aerodinamikus fejlds irnyt folytatja, Guerin szerint soklmps arca lesz az j GSX-R-nek. Az airbox is hrom bemlbl ll ssze. A szabad magassg s a buksvdelem rdekben, valamint a divatot kvetve a kipufog az ls al kerlt. A komputerrajz a mlt vek fejldst kveti, de vannak olyanok is, akik azt lltjk, hogy a Suzuki nagy meglepetssel rukkol el.Pldul egy V4-essel…
 |
Yamaha XT 1000: Ilyen lehetne a kthengeres Yamaha enduro jjszletse |
A Yamaha a mlt vi Tokyo Motorshow-n bemutatott egy tanulmnyt a Wild Star erforrsval. Guerin szerint ez a gp megjelenhet enyhn mdostva, szriagyrtsban is. Az 1670-es, szupernyomatkos V-kettes tehervisel egysgknt szken hozzsimul lemezvzba kerl, a futm kell szabad magassggal s fordulkonysgra hangolt geometrival rendelkezik. Ell mretes villahdban felfordtott teleszkpvilla vezeti az els kereket, a lengvilla a vzban s a motorblokkban egyarnt csapgyazva van. A szekunder hajtst fogasszj vgzi. A hts rugzst a motor bal oldaln fekv, kzponti rugs tag vgzi, ami ell egy szolid, mart alumniumtartra tmaszkodik. Vajon tnyleg ennyire szkre szabjk majd a Yamaha-formatervezk a faridomot? s a motor neve? Mi lenne a Bulldoghoz val rokonsga rvn Mega BT vagy M-BT-vel?Az FZ10 rajza sem fest rosszul, ha a Yamaha tagadja is, hogy egyhamar levltjk az aktulis nagy Fazert. Az FZ6 lendletes vonalvezetse folytatdik a nagy testvren is, itt az j R1 lengvillja, a felknyelmet nvelik. Stefan Kraft, hres nmet fantomrajzol a Yamahtl is vr egy traendurt. Ahogy ebben az vben az XT 660 az egykori XTZ karcsstott vltozataknt jelent meg, az XTZ 750 Super Tnr is jjszlethetne, viszont a TDM 1000 kbcentire megnvelt, 270 fokos erforrsval. Legalbb 100 lervel, s valszn nem t-, hanem ngyszelepes hengerfejjel. A Ducati Desmoseidici biztos hogy megjelenik, de nem a jv vre, hanem csak 2006-ra. A gyr mr be is mutatta a motor egyes alkotelemeit, hogy hogyan fog festeni a fordtott teleszkpvilla, a radilisan rgztett fknyergek, valamint a knny, szles kerekek pont olyan emberek motorjv teszik, akik nem akarnak mst, mint egy magas kormnyos R1-et.
A Transalp utdja minden valsznsggel akr 850-es is lehet. Karcsbb, mint a Varadero, s alkalmas lenne ahhoz, hogy a hajdani Transalp s az Afrika Twin rajongit vgre sszevezesse. A motor, a ht s a kipufog mind jl vdve lett elhelyezve, ez a terepezknek kedvez, a trzk annak rlnek, hogy a hidraulikusan llthat rugelfeszts s az ABS az utazksz motor, az mellettnk (lsd motorrev 2004/7.) ms fantzijt is megmozgatta. Stefan Kraft, ugyangy mint mi, a 999 stlusban kt egyms fltt elhelyezett lmpval kpzeli el, a jl informlt olasz fnykpsz, Giuseppe Gori szerint kt oldalt elhelyezett ellipszoid fnyszr ad majd a kzponti ram air bemlvel jellegzetes arculatot, amit Gori a komputern meg is szerkesztett. A gp bels rtkeirl szintn folynak a spekulcik, s vannak kzzelfoghat adatok is. A Ducati clkitzse 200 ler, de ezt 95-s benzinnel s az EU–2-es elrsok mellett kell tudni megvalstani. A jelenlegi versenygp ultrarvid, 88 40,7 mm-es konfigurcija helyett 85 43,6 a valsznbb. A 148 kils versenygphez az utcai tartozkokkal, nindtval s az utcai hasznlatra talaktott kens- s htsrendszerekkel valszn, hogy 180 kilra n a gp szrazslya. Mr sokkal kzelebb ll a szriagyrts kezdethez a msik bolognai motormrka, a Moto Morini. Itt a gyr ltal megbzott Metadesign csapat rajzt hoztk nyilvnossgra. Eszerint a Franco Lambertini ltal szerkesztett, 87 fokos V-kettes elszr is egy sportos naked bike-ban fog helyet foglalni. A tipikus olasz lendlet gp a filigrn trhls csvz mellett masszv lengvillval s teleszkpvillval rendelkezik. A 996 kbcentis erforrs kt bikonikus hangtomptja az ls alatt kapott helyet, s mr az Euro–3-as normnak is megfelel. De mr az 1200-as vltozaton is elkezdtek dolgozni. Szp kiltsok.

|

|
 |
Stefan Kraft egyms fltt, Giuseppe Gori szlesen kt oldalt kpzeli el a Desmoseidici fnyszrit. A versenyblokkbl tveszik a kaszetts vltt s a fogaskerk-hajts vezrmtengelyeket |
|