Yamaha YZF-R6 Rossi Design
2005.06.26. 09:14
Nem tudom de jl megcsinltk!
"The Doctor" Valentino Rossi s szemlyes dizjnere, Aldo Drudi segtettek a Yamahnak megvalstani az j R6-os klnszrijnak kllemt. |
DOKTOR- MUNKA

Szveg: Rozsos kos, kp: Mnos Gbor s Gbor Dniel
Kt csoportra osztja a motoros trsadalmat Valentino Rossi. Egyesek az egekig magasztaljk, msok hanyagul legyintenek neve hallatn. Tartozzunk brmely tborhoz is, egy biztos: a hatszoros vilgbajnok tehetsge vitathatatlan. Ha valaki ltta mr lben motorozni, az egyhamar nem felejti el. Mint azok az jsgrk, akik a Yamaha valenciai YZF-R6 prezentcijn lttk "a Doktort" a 3000 darabos limitlt szriban kszlt Rossi Design nyergben. Az R46-os nven kzismertt vlt masina most megjelent, s a hnap eleje ta mr a hossz tv tesztmotorjaink kztt bizonythatja rtermettsgt. 25 000 km a tervezett teszttv, ezalatt kiderlhet, mi is rejtzik az egyedi design mgtt.
 |
 |
 |
dvzlettel a Doktortl: a tankot Rossi alrsa dszti. De nem kzi, hanem nyomtatott |
Nyilvntarts: minden R46 szmozva van. A mienk a 231. a hromezerbl |
Ktlt: a sznszlas Termignoni dob betttel halk, ha ezt kivesszk racing hangulat |
A szriaverzihoz kpest tbb szembetn klnbsg fedezhet fel. A legltvnyosabb az egyedi fnyezs, melyet a Yamaha Rossi s Drudi segtsgvel tervezett meg! A felhasznlt motvumok kztt minden olyan elem megtallhat, amely valamilyen mdon mr megjelent a Rossi image-t forml jegyek kztt. Az oly tipikus Nap s Hold motvum a tankon s a kt oldalidomon, az ezekhez szorosan kapcsold ktszn srga-fekete fnyezs, a The Doctor felirat a plexin. A 46-os rajtszmok pedig egyrtelmen mutatjk a motor szrmazsnak vrvonalt. A Yamahnl mgis gy gondolhattk, ha mr valaki megrendel egy ilyen ritkasgot, az eddig elmondottakon kvl is kapjon valami pluszt a pnzrt, ezrt egy Termignoni kipufogval is megajndkozzk a vsrlt. A Yamaha minden rszletre kiterjed figyelmt tkrzi az is, hogy ez nemcsak egy nyitott sportdob, hanem egy homolg kipufog. Ez azt jelenti, a csben tallhat szkt vg alkalmass teszi utcai hasznlatra, amg ez benne van, a dob megfelel a szigor EU-s hang- s emisszis normknak, de ha valaki versenyclra kvnja hasznlni ezt a motort, egy csavar kiszedse utn eltvolthat a szkts, s mint az orkn szabadul fel a dob rces hangja. A tank jobb fels sarkban talljuk a nvad alrsnak msolatt, a fels villahdon pedig egy mart alumnium plaketten a motor sorozatszmt, esetnkben ez a 0231-es.
Szp s j: a Polidom-karbon genertorfedlvd jl nz ki, s esetlegesen hasznos is |
 |
Hogy mg egyedibb tegyk tesztpldnyunkat, egy carbon genertorvdt raktunk fel, melyet Dzs Pter (Tel: 20/942-7240) ksztett, a tankra pedig egy tltsz tankpadot ragasztottunk, amelyet a Motorozistl (Tel: 1/ 465-0909) kaptunk. Ezek jl harmonizlnak a motor kls megjelensvel, de adott esetben komoly vdelmet nyjthatnak a srls veszlynek kitett alkatrszeknek. A motor nyergben helyet foglalva rgtn rezzk, mennyire kompakt felpts. De nagyon meglep, hogy az elsre olyan sportosnak tn testhelyzet egyltaln nem knyelmetlen. Ugyanez nem mondhat el az utasnak sznt traktusrl, de ez mr szinte termszetes, hisz nem kt szemlyes, hossz trkra szntk a modellt. Az automata szivatrendszerrel elltott, benzinbefecskendezs motor brmilyen idjrsi krlmnyek kztt knnyedn indul, s elg hamar elri az zemi hfokot. Hromezres fordulattl csukls nlkl veszi a gzparancsokat hatodikban is, de igazbl nyolcezer fltt rzi magt elemben. Az R1-tl rklt radilis fkrendszere nagyon jl adagolhat, s igen j fkhatst biztost. Ha valaki egy ilyen gppel kvnna megtanulni els kerken gurulni, az igen hamar sikerlni fog.
 |
YAMAHA YZF-R6 ROSSI DESIGN |
ADATOK
■ Motor Vzhts, ngytem, ngyhengeres soros motor. Kt, lnchajts, fellfekv vezrmtengely, ngy, emeltkvel mkdtetett szelep hengerenknt. Nedves karteres olajozs, elektronikus benzinbefecskendezs 40 mm toroktmrvel, motormenedzsment, ketts hats kataliztor s szekunder lgrendszer, genertor 300 W, akkumultor 12V/8Ah, nindt. Furat x lket: 65,5 x 44,5 mm Lkettrfogat: 600 cm3 Srtsi viszony: 12,4:1 Nvleges teljestmny: 120 LE (88 kW) 13 000/min-nl Max. forgatnyomatk: 66 Nm (6,8 kpm) 12 000/min-nl
■ Ertvitel Primer hajts fogaskerekekkel, mechanikus mkdtets, tbbtrcss, olajfrds tengelykapcsol, hatsebessges vlt, szekunder hajts O-gyrs lnccal
■ Futm Alumniumntvny hdvz. Ell felfordtott teleszkpvilla 41 mm belscs-tmrvel, htul alumniumntvny lengvilla, himbarendszerre szerelt kzponti rugs tag. Ell 310 mm-es dupla trcsafk radilisan rgztett, ngydugattys fknyergekkel, htul 220 mm-es trcsafk ktdugattys fknyereggel. Alumniumntvny kerekek.
Rugt ell/htul: |
120/120 mm |
Kerkmret ell/htul: |
3,50 x 17 / 5,50 x 17 |
Gumimret ell/htul: |
120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17 |
■ Mret s tmeg
Tengelytv: |
1385 mm |
Villaszg: |
65,5 fok |
Utnfuts: |
95 mm |
lsmagassg: |
830 mm* |
Szraz tmeg (gyri adat): |
188 kg* |
Tank: |
17 l |
r |
2 875 000 Ft (Yamaha Hungria)** |
* teletankolt tmeg **regisztrcis adval | |
MRSI EREDMNYEK

■ Vgsebessg |
265 km/h |
|
|
■ Gyorsuls |
|
0-100 km/h |
3,2 s |
0-140 km/h |
4,9 s |
0-200 km/h |
9,6 s |
|
|
■ Nyomatkrugalmassg
|
60-100 km/h |
4,8 s |
100-140 km/h |
4,2 s |
140-180 km/h |
4,7 s |
|
|
■ Tesztfogyaszts |
5,1 l/100 km (95-s) | |
Ell felfordtott teleszkp, htul pedig egy a tavalyihoz kpest mdostott himbarendszer rgs tag hivatott a motort minden krlmnyek kztt az ton tartani. Sem kigyorstsnl, sem kemny fktvon nem rzkelhet rezdlsnyi hiba sem, de azt is meg kell emlteni, hogy a gyrilag szerelt Dunlop D 208-as gumik csak melegen s szraz krlmnyek kztt teljestenek igazn jl. Br a futm geometrija vltozott, ez egyltaln nem vlt az R46 htrnyra, mert a motor tkletesen kveti az ltalunk kivlasztott vet. A kanyargs, vltott kanyarokkal tzdelt ton mutatkozik meg a legjobban a motor sszes sportos tulajdonsga. Szinte a versenyplyn rezheti magt itt egy tapasztalt pilta. A kezelszervek knnyen mkdtethetek, a fordulatszmmr s a folyadkkristlyos kijelz jl olvashat, br a sttben piros mszerfal-vilgts szerintem inkbb szp, mint praktikus. Mr kzel 4000 kilomtert tett meg tesztpldnyunk. Amerre eddig jrtunk, osztatlan sikert aratott az egyedi klcsn, az v htra lev rszben pedig bizonythat az tformlt belbecs.
|