MV Agusta Brutale 910 S
2005.07.22. 14:48
Szpnek mindig is szp volt, csak a nevnek nem akart igazn megfelelni. A megnvelt vltozat sem lett igazi ezres, viszont olyan heves, hogy most tnyleg rszolglt a nevre. |

BRUTLIS
Szveg s kp: Paulovits Imre
 |
Formk jtka: mindegy, hogy piros, fekete vagy ezst, a Brutale minden sznkombinciban jl fest |
Ezek a formk! Kihvak, rzkiek, egyszeren gynyrek. Mr vek ta ismerem ket, mgsem tudok betelni velk. Mondanak sok mindent az MV Agusta Brutale- rl, de hogy ne lenne gynyr, azt mg senki nem merte lltani. Viszont hogy ez a bombabiztos futm megrdemelne egy nyomatkosabb erforrst, azzal mindenki egyetrt, aki valaha olyan szerencss volt, hogy kiprblhassa. Most vgre hallgatott az MV Agusta fejleszt osztlya a krsekre, s ha nem is rukkolt el a vrt egyliteressel, fellebbentette a ftylat a titokban fejlesztett 909 kbcentis vltozatrl. De nem lett volna egyszerbb azonnal az F4 1000 S erforrst elvenni, mint egy sajt motort fejleszteni? Lehet, hogy egyszerbb lett volna, de akkor j vzra is szksg lett volna, s akkor nem maradhatott volna ilyen kompakt a Brutale. Tnyleg hihetetlen - annyira pici s kezes ez a gp.Massimo Tamburini mr hrom vtizede megrtette, hogy csak akkor lehet igazn rezni egy motort, ha azt testnkkel teljesen krl tudjuk zrni, s a Brutale e trekvsnek fnypontjt jelenti. Kevs 250-es tud ilyen keskeny derkkal keskedni, s olyan rvid a tank, hogy a lehet leglazbb kztartssal elrjk a kormnyt. Nem pazaroltk a centiket a vezet mgtt sem, rvidke kis utaslssel vgzdik a Brutale, amit az utas viszont nem olyan elgedetten vesz tudomsul, mint az, aki ell lhet. Itt minden a vezett szolglja, viszont annl tkletesebb vezetsi helyet kapott. Az indtgomb nyomsra azonnal letre kel a megszokottan rcesen grdl ngyhengeres. Mr a hangja is azonnal felhvja a figyelmet, hogy itt most nagyobb trben robban az zemanyag. Mikzben a 750- es alapjraton s als fordulaton szinte suttog, a 910-es szemtelenl brekeg. Formi mellett az MV Agustk a hangja nygztt le mindig a legjobban, ez a nagyobbik Brutaleon sincs msknt, Massimo Tamburini grdja viszont ismt teljesen j hangzatot varzsolt el. Az als fordulatszm-tartomnyban rekedten szl a 910-es Brutale, a kipufoghang azonnal tlszrnyalja a 750-esnl itt mg jl hallhat szvhangot, majd ahogy emelkedik a fordulatszmszint, elkezd svteni. De a 750-es hangskljnak legteteje hinyzik belle.
 |
 |
Nagyon sok tartalkkal rendelkezik a Brutale futmve a kanyarokban. Csak a tl heves gzreakci zavar |
Csak bennfenteseknek: egyedl a tank tetejn rulkodik a 910-es matrica a vals mretrl |
Az ereje annl inkbb krptol ezrt a "kis hinyossgrt". Mr 2500-as fordulattl kezdve veszedelmesen tol a Brutale. Gyorsan vgigvltunk a hatodik sebessgfokozatig, aztn feszes gzparancsokkal, lazn terelgetjk az autk kztt. sszehasonlthatatlan a 750-essel. Mikzben azt folyamatos gangolssal kellett kedvnl tartani, a 910- esnl mindent knnyed csuklmozdulattal intznk el. Soha nem merl fel az az rzs, hogy itt azrt mg elkelt volna a lkettrfogat, annyira virgonc ez a 909 kbcentis mregzsk. A befecskendezs nagyon direktre van hangolva, eleinte szinte zavar, mennyire hirtelen kil a gp a jobb csukl legkisebb rezzensre. A mrsek aztn igazoltk a szubjektv rzst: az sszes eddigi ngyhengeres ezres naked bike-ot lazn lepiplja a Brutale nyomatkrugalmassgban, s a rviden tttelezett gp mg a legends Benelli TnT 1130-as rtkeit is igen megkzelti - hogy aztn 140 fltt mg azt is tlszrnyalja!
|