superbike
superbike
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
ATOMRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Kpek rlam+csmrl
 
Tisto ;-)
 
Friss hrek 2005
Friss hrek 2005 : sszehasonlt teszt:Naked bike-ok 2005.07.

sszehasonlt teszt:Naked bike-ok 2005.07.

  2005.07.22. 15:01

Nagyon szpek az mr biztos!!Ne hagyd ki!!

 
sszehasonlt teszt: Naked bike-ok Benelli TnT 1130 Sport Buel Lighting XB12S MZ 1000 SF Triumph Speed Triple YamahaMT-01 

SZERET
EGYKEREKEZNI?

Ha nem, akkor lapozzon tovbb, s folytassa az olvasst a kvetkez linknl. De aki az letet lazbban szereti, az ezen az oldalon rjn, hogy az lvezetet a naked bike-oknl nagyon komolyan veszik.

Szveg: Gert Thle;
Kp: fact

Vannak olyan lmnyek az letben, amelyek mlyen belegnek az emlkezetnkbe. Mint az els alkalom. Persze nem az els randira gondolok, hanem amikor letemben elszr fantasztikus motoros show-ban volt rszem.
   Egy vad hollandus hanyag elegancival technikailag kifogstalan bemutatt tartott egykerekezsbl, egy Conti csvekbl bmbl Ducatin. Gondoljuk csak el: kirlytengelyes 750 SS, teht legfeljebb 65 ler, s akkora tengelytv, ami egy hatalmas kamionnak is becsletre vlna. Le a kalappal!

Benelli TnT 1130 Sport
Hzs: a sportvltozat futmve teljes mrtkben llthat, a fknyergek radilisan szereltek. Mostantl pedig Power- Control-kapcsol is van a mszerfalon


   Manapsg sokkal knnyebb a motoros kaszkadrk lete. Pldul egy Buell XB12S nyergben. Rvid s gyors, mintha kln a show-bevetsekre kszlt volna. s nyomatkbl is pp elg jutott neki. Az 1200-as teljestmnye majdnem 100 ler, annak ellenre, hogy egy letnt kor emlkeknt tolrudakkal, kt szeleppel s hossz lkettel ldotta meg a sors. A fogasszjas hajtsnak ksznheten holtjtk nlkl veszi a gzparancsokat, s ez mg az agresszvebb bemutatkat is megszeldti valamelyest. Rvid tengelytvja miatt gzadskor a Buell eleje knnyedn megemelkedik, hogy aztn egy tiszta stoppie-val hajoljon meg a kznsg eltt. Csak a hatalmas lendtmeg miatt kvetel nagyobb figyelmet, amikor az egykerekezsnl holtponton egyesbl kettesbe vltunk.

Buell Lighting XB12S
let a holtponton: az amcsi roadster legalbb olyan radiklis, ahogy azt a szokatlan mszaki megoldsok grik. A tiszta rtelem legkemnyebb kritikja


   Az let viszont ltalban inkbb kt kerken zajlik. Br az amerikai roadster viselkedse kztudottan akkor is ignyel nmi hozzrtst, amikor mindkt Dunlop rinti a fldet. Bizony, egszen undok is tud lenni. Az tlls a korbbi D 207-esrl a mostani D 208-ra hozott nmi elrelpst, alapveten viszont nem vltoztatta meg a makacs kormnyzsi viselkedst. A furcsa gumigyazs motor/lengvilla-egysggel elltott XB12S eleinte kimondottan ellenkezik a kanyarban, minden thullmot megrez, s folyamatosan hinyzik a visszajelzs. A Buell vezetsben a kihvs a lnyeg. Aki ezt nem fogadja el, az jobb, ha inkbb annyiban hagyja a dolgot. Mirt is ksrleteznek az amerikaiak rdekes geometriai adatokkal s azzal az ellentmondsos koncepcival, miszerint az sdi motortechnikt a legkorszerbb futmelemekkel kombinljk? gy tnik, hogy tudatosan szembehelyezkednek a korszer technika ignytelensgvel. Radiklis megolds, amelyhez csak az individualistk csatlakozhatnak.

MZ 1000 SF
Harcra hangolva: a Super Fighter kivl motor, s olyan nyoms rvei vannak, mint mindennapos hasznlatra val kivl alkalmassga s meglepen j ra


   Vgre elrkezett az id: els motoromon, egy XT 500-ason kiprblhattam azt, amit gyerekknt magas rajtnak neveztnk. Sajnos az els mutatvny magasabbra sikerlt, mint ahogy terveztem. Premier a nagykznsg eltt: csak btorsg, kemnyen hzni a gzt, s rdobni a kuplungot.Vad, kiszmthatatlan vgta kvetkezett az egsz keresztezdsen t, a rendszm srolta a fldet, aztn megmagyarzhatatlan okbl egyszer csak mgis visszaestem az els kerkre. Arrl sz sem volt, hogy uraltam volna a helyzetet. Levontam a kvetkeztetst: erszakkal nem megy.vatosabban kellene kezdeni a dolgot, pldul megprblni az erbl egykerekezst. Ahogy a nv mr sejteti, ehhez nyomatkra van szksg.
   Ami egy Benelli TnT 1130-asbl aztn tnyleg nem hinyzik. Olyannyira, hogy az olaszok vatossgbl a tmeg nagy rszt elre helyeztk, nehogy a durvbb mvszpiltk rgtn egy htraszaltval indtsanak. gy a TnT, br egszen lgyan azrt emelgeti az els kerekt, elssorban mgis inkbbhorizontlisan l ki, nem az g fel. Amivel viszont kedveztlenebb krlmnyek kztt egy jabb aprcska problma ll el. Ngy fok, mrskelt tapads: ilyenkor a kevsb terhelt hts kerk kettesben teljes gznl egyszeren tlprg. A program szrakoztat, mr amg keznkben tartjuk az irnytst. A brutlis TnT Sport dinamitknt robban, ellenttben a bivalyers Buell-lel. Az elkpeszt nyomatkot a hrom hengerbl jv llati hangok ksrik. Lehet, hogy van nhny gp, amely tartani tudja vele a tempt, de egy sem, amely ilyen akusztikus alfestssel szolglna. Mg a hajtmbl jv csrgszrgs is teljesen beleillik a kpbe.

ll helyzetben is VADAK


   A 2005-s modellek mszerfaln jdonsg a Power Control kapcsol, amellyel a motormenedzsment kt programja, a szeldtetlen Power md s a finomabb, benzintakarkosabb hangols kztt vlaszthatunk. Mindenesetre a klnbsg a teljestmnyleadsban s a takarkossgban is bizonyos hatrok kztt marad. Mindkt mdban megmaradt a kicsit darabos gzvtel, ami a tesztpldnynl a nehezen jr gzmarkolat ltal mg ersdtt, s ami egynapos orszgti motorozs utn izomlzat s nhny vzhlyagot eredmnyezett a jobb hvelykujjamon.
   A Sport az alap-TnT-tl a teljesen bellthat futmben s a radilisan rgztett fknyergekben klnbzik. A rugzs ell s htul egyarnt inkbb lgyra van hangolva, az biztos, hogy a Sport modellnl vletlenl sem beszlhetnk feszes versenyhangolsrl. Ha teljesen becsavarjuk a csillaptst, akkor az minden hintzst megakadlyoz, viszont cskken a komfort. Aki tnyleg szguldozni akar, annak valamivel kemnyebb rugkra lesz szksge.

Triumph Speed Triple
Cseppet sem hasonlt egy riemberre: az j Speed Triple a nagyobb lkettrfogatnak s a fordulkony futmnek ksznheten kemnyebb s hevesebb lett. Tzes lovagls az gygolyn


   A fantasztikus semlegessg viszont megmaradt, ennek ksznheten a TnT csods visszajelzssel, tvedhetetlenl pontos ven halad brmilyen kanyarban. Ezen az sem vltoztatott sokat, hogy a tesztgp a Michelin Pilot Power helyett most Dunlop D 207 RR-en grdlt. A Dunlop-okkal nem veszi olyan simn a kanyart, az v sem lesz olyan tiszta, de azrt ezzel lehet lni. Problmsabb az ignyesebb TnT vltozat agresszven haraps els fkrendszere. A tesztgpen idnknt tapasztalt villacsapkods viszont nem a fkek, hanem az egyik kilazult els motorfelfggeszts miatt volt. Ezt jobb, ha idnknt ellenrizzk.
   A hts kerken bemutatott tnc szrakoztat elfoglaltsg, ennek ellenre nem rt, ha figyelembe vesszk a benne rejl kockzatokat s mellkhatsokat is. Ha nem sikerl, akkor a kaland drgn s/vagy fjdalmasan vgzdik, st, ltalban a kett slyos kvetkezmnyekkel jr kombincija kvetkezik be. Sokig elkerltem az esst, de aztn mgis megtrtnt. A holtpont krli egyenslyozsnl a durva krosszcsizmval akaratlanul hozzrtem az XR 650 vltjhoz, s vletlenl ngyesbe raktam. Az XR a msodperc trtrsze alatt leamortizldott, a durva aszfaltot pedig az alkaromon s a cspmn lv br bnta. A holtpontot persze nem vletlenl hvjk gy: ez az a pont, ahol egy szempillants alatt vltozik a helyzet. pp ezrt ajnlatos gyakorolni a hts fk finom kezelst. Sosem lehet tudni…

Yamaha MT01
Tmegturizmus: a Yamaha a kolosszlis cruiser-erforrst sportos vzba ptette, s ezzel j tvlatokat nyitott a tr-id kontinuumban


   Ezt az egykerekez artistknak az MZ 1000 SF-en klnsen be kell gyakorolniuk. Az alacsony fordulatszmon mutatott gyenge nyomatk miatt a keletnmet streetfightert csak gy lehet egy kerkre lltani, ha kt kzzel ersen felrntjuk, emellett a gzzal sem tudunk finoman egyenslyozni. Kemny kuplungkezelsnl pedig minden esetben egszsgtelen rnts kvetkezik be. Az MZ "Super Fighter" – ez a rvidts hivatalos elnevezse – a harcias kls ellenre nem tnik igazn alkalmasnak az utcai harcokra. Ami persze nem jelenti azt, hogy teljesen hasznlhatatlan lenne. Fkezskor keresztbe lltani: nem problma. Kigyorstskor kemnyen belehzni: ez is megy. Csak mindig szpen maradjunk mindkt kerkkel a fldn, minden mst csak knyszerbl hajland megcsinlni. Az SF futmhangolsa kivlan alkalmas a sportos haladsra, cseppet sem klnbzik az S-testvrmodelltl. A rugz elemek komfortosan csillaptottak, az alapbelltssal megtalltk a kompromisszumot a kemnysg s a komfort kztt, a tovbbi belltsi lehetsgeknek s a finom fokozatoknak ksznheten pedig knnyen megtallhatjuk a szmunkra legmegfelelbb hangolst. A fkek is kivlan mkdnek.
   A soros motornak viszont erlkdnie kell, hogy valamelyest tartani tudja a hromhengeres konkurencia tempjt. Ereje szorgalmas sebessgvltsnl ppen elg ahhoz, hogy hajrban lpst tartson a kt msik, ersebb kthengeressel. Az alacsony fordulatszm-tartomnyban a teljestmnyleads nem klnsebben dvzt, de trtnt nmi elrelps a korbban tesztelt MZ kthengereshez kpest: az j modell jobban veszi a gzparancsokat, s jobb a teljestmnyleadsa is. Maradt nhny hullmhegy s -vlgy a nyomatkgrbben, amelyeket rezhet vibrcik s makacs reakcik ksrnek.
   Eleddig mi, offroadosok monopolhelyzetben voltunk a kollgk kztt, ha ltvnyos akcikrl volt sz. Ma viszont szksg esetn a fots krsre szinte brki tud egykerekezni, ami heves vitkra adott okot arrl, mit is nevezhetnk igazn annak. Elegend az els kereket rviden a fot kedvrt felemelni, vagy bizonyos tvolsgot azrt mgiscsak meg kellene tudni tenni a hts kerken egyenslyozva?
   A Triumph Speed Triple-lel pldul gyakorlatilag elkerlhetetlen, hogy az els kerk ne emelkedjen fel nha. Az jdonsgnak megvan a tehetsge ahhoz, hogy fnyes karriert fusson be a showbizniszben. Amint meghzzuk a gzt, hatalmas nyomatk szabadul fel, s olyannyira kzvetlenl veszi a gzt, hogy egykerekezsnl az els kerk magassgt centimterre pontosan tudjuk szablyozni.
   Bmulatos, hogy mit lehetv nem tesz a motormenedzsment manapsg, hiszen a Speed Triple hardverje ugyanaz, mint az j Sprint ST-ben, ebbl azonban teljesen hinyzik az elbbi elevensge. Ehhez az angolok olyan tompa hangot kreltak, ami br nem olyan agresszv, mint a Benelli, mgsem hagy ktsget a hromhengeres modell ereje fell. Tbb hang, kevesebb show – hogy illene ez egymshoz? Kivlan. Kifizetd volt az az tlet – elssorban a vltakoz kanyarokban –, hogy a 190-es gumit egy "keskeny 180"-asra cserltk. Az j modell kivlan halad az ton, fggetlenl hullmoktl, bordktl s egyb aljassgoktl. A kivlasztott ven marad, s a Triumphator mr kemnyen kigyorst a kanyarbl, amikor a konkurencia mg csak a bedntssel kzd. A feszesre hangolt futm a labilits szikrjt sem mutatja. Azt azrt persze senki ne vrja el, hogy vrosi kzlekedsnl minden csatornafedelet lgyan kisimt majd.
   A Speed Triple teht harapsabb lett. Az angolok csak a fkeknek hztk ki a mregfogt, ami haladsnak tekinthet az elzekhez kpest. A fkhats tovbbra is rendkvl magas sznvonal, viszont teljessggel megsznt a borzaszt reakci, aminek a mltban mr nhny tesztgp ldozatul esett. Egyhetes, kanyargs orszgutakon val tesztels utn csak egy kis krdjel maradt: a tesztgpnl a fk nyomspontja lassan elmozdult a kormny irnyba. A Triumph rosszul lgtelentett fkrendszerre tippel. A tesztpiltk gy gondoljk, hogy a dugattyk a kop fkbetteknl nem cssznak utna a radilis rgztett Nissin fknyergek tmtmandzsettiba. Egyedi eset? Megltjuk.
   Valahol az ideges felrnts s a tkletesen kivitelezett egykerekezs kztt kiderl, ki is a legny a gton. A legjobb, ha pontosan meghatrozzuk az rtkelsi szempontokat. Kt javaslat: azt tekintsk komoly egykerekezsnek, ha legalbb ktszer tudunk vltani anlkl, hogy letennnk az els kereket. Ha nem vltunk, akkor a kormnyt legalbb hromszor tudjuk elfordtani tkzstl tkzsig. Ez jl mutat, mellesleg pedig bizonytja, hogy kivlan uraljuk a motort. Ha ez egy 270 kils motorral is sikerl, akkor sikeresen teljestettk a felvtelit az egykerekez akrobatk krbe.
   A Yamaha MT-01 minden, csak nem akcihs. Ami viszont semmi esetre sem jelenti azt, hogy hinyozna belle a dinamika. Lelltva mozdthatatlan, kolosszlis fmszobornak nz ki, ltvnyra remegni kezd a trdnk, s csodlkozva drzsljk a szemnket, amikor szrevesszk, hogy egy ilyen stlusos modellen a hangvillt ltjuk. Ht, elsre nem tulajdontottunk volna ennyi btorsgot s fantzit a japnoknak!
   A vezetsi lmny lerhatatlan, a hajk dzelmotorjaira emlkeztet cruiser-erforrs s a sportosan feszes futm kombincija teljesen j dimenzikat nyit. A Buellhez hasonlan a Yamahnl is a hatalmas motor adja meg az alaphangot. Nem csak optikailag: a tolrudas risgp 2000 s 4500/min kztt 140 newtonmtert vagy mg ennl is tbbet ad le. Kezdetben a piltnak szablyosan knyszertenie kell magt arra, hogy bkn hagyja a vltkart. Klnsen csbt az elkpeszt nyomatk, ami a legkisebb erlkds nlkl jn ltre. Reggel nyugodtan betehetjk tsbe, aztn egsz nap hagyjuk is gy.
   Az lmnyt tompa dbrgs ksri. Ehhez trsulnak a fizikai rzetek: az MT-01 nem vibrl; amit mvel, az inkbb fldrengsnek nevezhet. Az egyedlll hardbeat ellenttben ll a papron mutatott rtkekkel, amelyek nem klnskppen dvztek. 90 ler az pp csak 1,7 literbl – ez a 267 kilogrammos tmeggel prostva nem gr klnsebb lvezetet.
   Ha pusztn a sebessgrl van sz, akkor az egsz banda elhz tle. De az ilyen sszehasonltsok rgtn elvesztik jelentsgket, ha az MT-01 megindul. Az elkpeszt nllsg szinte lehetetlennek tartott knnyedsggel prosul. Az MT-01 feszes tempnl is olyan knnyedn vezethet, hogy a technikailag nehz szakaszokon a trdkoptats piltk is csak mindent beleadva tudjk megelzni. Pedig a motor nem csinl titkot tlslybl. Mindig rezni, hogy igen nagy mennyisg nehzfm kerlt bele. s ez j gy. Ezzel kicsit ellenttben ll, hogy a kiegsztknt rendelhet titn- s sznszlas alkatrszekkel valamelyest cskkenthetjk a tmegt. Jobban illene hozz, ha lom s vas alkatrszekkel tuningolhatnnk.
  Elfordulhat, hogy valakiben azt a benyomst keltettk, hogy egy motoros lete mindssze egykerekezsbl s hasonl mutatvnyokbl ll. De biztosthatunk mindenkit, ezekkel a motorokkal lehet teljesen civilizlt mdon is kzlekedni. De azrt nha szrakozhatunk is, nem?

 
Ide kdd a tudomny!!!!!!!
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyb (ht itt van jvbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!