superbike
superbike
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ATOMÓRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Képek rólam+öcsémről
 
Tiësto ;-)
 
XB9S Lighting
XB9S Lighting : Buell XB9S Lighting

Buell XB9S Lighting

  2004.08.26. 17:01

-

A huncut szemű R változat is igen közel állt szívemhez, de a klasszikus streetfighter leosztás dupla kereklámpával jár, felette éppen csak jelzés értékű plexivel. Ezzel a szembetűnő különbségek sorolását be is fejezhetem. Pedig csak keresni kell.

A fejidommal együtt változott az is, ami mögötte van, azaz a műszerfal és a kormány. Az előbbinek - mit mondjak - nem ártott, hogy beleszaladt a tervező ceruzája. A dodzsem-metál számlap helyett a versenypályák hangulatot idéző műszerfalat kapott, fehér fordulatszámmérő hátlappal.

Az S is a jól bevált adatokat mutatja, az összes és napi kilométer számláló mellett nagy segítségünkre van a tartalék üzemanyaggal még megtehető kilométereket számláló Ftrip állás. A napi számláló automatikusan erre az értékre vált, ha eljött az ideje, hogy benzintöltő állomás után nézzünk. Ezzel egy időben a benzinszintjelző lámpa is el kezd világítani, hogy megerősítse az előbbi figyelmeztetését. Úgy is értelmezhetjük ezt a rengeteg utalást, hogy a motor ordítva követeli a benzint. Pedig nem nagyétkű a Lightning. A 14 literes tank 220 km-re elegendő, de a kajáért könyörgés legkésőbb 170 km megtett út után elkezdődik.

Nagyobb kényelem ígéretével kecsegtet a megváltoztatott formájú, szélesebb ülés. Hosszú távon ez be is igazolódik, bár a városi zsiványkodáshoz nagyon is megfelelt az R változat filigrán műbőrcsíkja. A kényelem fokozásául a vezető lábtartója egy kicsit lejjebb került, így a relatív magasabb termetű buellista - amennyiben nem akarja térdeit a nyakban tartani - inkább az S verzióval rója az utakat. Jutott magasabb kormány is, ha nem csak a lába, hanem a karja is hosszú lene az illetőnek, ez mindenképp jól jön.

Azt gondolnánk, hogy az R verzióval ellentétben az S-Buellt csak a colosoknak találták ki. Annyira azért nem extrém a helyzet, sőt! A rendkívül kompakt felépítésű gépen 190 cm-es kollégánk úgy nézett ki, mint apuka a gyermekbiciklin. Ezen túl a Buell gyár idén januárban kihozott egy Lightning LOW-t, azaz egy alacsony termetűeknek fejlesztett verziót.

Buell XB9S alacsony termetűeknek
A Buell Motorcycle Company 2003. januárban bemutatta legújabb, kifejezetten kis növésű embereknek kifejlesztett LOW XB9S modelljét. Az új Buell ülésmagassága majdnem 4 centivel alacsonyabb, mint a standard Lightningé, vagyis mindössze 720 mm, amit az első és a hátsó felfüggesztés átalakításával és az üléspárna áttervezésével értek el. A motor összes többi jellemzőjét megtartotta.

Az utas lábtartó helyzete ezzel szemben mit sem változott. A bevállalós szállítmány felhúzott térdekkel kuporoghat a kispadon, de aki kétszemélyes luxustúrára vágyik, az vegyen inkább Electra Glide-ot.

Míg a fékkar több fokozatban állítható, sajnos a kellemesen kemény - hosszú városi araszolgatás után kellemetlenül kemény - kuplungkar nem. Ez baj. Úgyhogy ez lenne az első, amire a Buell Accessories katalógusban ráböknék, hogy nekem ilyen kell.

A váz és a futómű, ahogy a blokk is változatlan maradt. Ez nem baj. Nem is kell hozzányúlni ahhoz, amit egyszer már olyan ügyesen sikerült összehozni. Élményszámba megy az első kerék - elsőfék együttes látványa, de használata is. A kerékperemre szerelt féktárcsa - Zero Torsion Loadnak keresztelték - hihetetlen jól kezelhető, jobbat nehéz elképzelni. Nagyszerűen megállítja a motort, és ha nem akarunk, nem esünk túlzásokba. De ha mégis, akkor olyan különcségekre képes ez a motor, amivel már bekerült a Guiness Rekordok Könyvébe.

225 méter első keréken
Az első keréken gurulás világrekordját a 34 éves Európa-bajnok stunt rider, Craig Jonnes tartja. A 34 éves angol versenyző 2003-as, gyári Buell XB9S Lightning motorkerékpárján állította fel a hihetetlen, 225 méteres elsőkeréken gurulás rekordot. A kísérlet a Buell technikai csapata, független tanúk és a Guinness rekordok könyve munkatársai előtt zajlott, Floridában.

Információk a világrekordról:
Motor: Buell XB9S Lightning
Gumi: Dunlop 207
Sebesség: 119 mph (161,8 km/h)
Helyszín: Florida, USA
Előző világrekord: 163 méter
Craig Jones világrekordja: 225 méter

A hivatalos stoppie rekord: A maximális távolság, amit a motorkerékpár fékezett első kerekén gurulva megtesz, miközben hátsó kereke a levegőben van.

De aki nem tör a világbajnok babérjaira, az sem fog csalódni. Hihetetlen rövid, 1320 mm-es tengelytávjával - a filigránságáról híres Suzuki GSX-R 600 tengelytávja 1400 mm - az S tuti kanyarbajnok. A lábtartók végén hosszú koptatótüske figyelmeztet, ha tovább borítjuk a vasat, már nem csak a gumi széle fog fogyni.

Hogy ne okozzon instabilitást a meredek villaszög és a rövid utánfutás, a motor súlypontját a lehető legmélyebbre és középre szerkesztették. Így olyan furcsaságokkal találkozhatunk, hogy az alumínium hídvázba kell tölteni a benzint, és a hátsó lengőkar hivatott a 3,3 literes olajtartály feladatait ellátni.

Elöl-hátul teljesen állítható Showa telók rugóznak - a futómű hangoláshoz a szerszámos tasakban találtunk is célszerszámot. A Showa termékek - akár a budapesti közútkezelő szóvivője - meggyőztek, hogy nem olyan tragikus a fővárosi aszfaltállapot. Azért kátyús úton nem árt vigyázni a remekbe szabott pillekönnyű 6 pár küllős kerekekre. A ZTL féktárcsa lehetővé tette, hogy az első kereket hihetetlen módon kikönnyítsék, súlyt spóroltak még az első kerék tengelyén is.

A hátsó kerék hajtása nem olyan sportos, mint az első kerék féke, maradt a megszokott szíjhajtás. A 11 mm-es kevlár erősítéses bordásszíj kicsit keskenyebb annál, mint amit a Harleykra szerelnek. Igaz a szíjfeszesség nem állítható, de az elvezetést olyan ügyesen oldották meg egy csapkodást megelőző görgő beiktatásával, hogy a szíjnyúlást a lehető legtovább elodázzák.

A blokk alá dugták a kipufogó dobot. Ez nem baj, mert nem túl szép, de a felfogatása már annál művészibb. Nem csak hogy nem látni, nem is hallani a kidörgőt. A dugattyúk 45 fokos szöge pianóban játssza a kellemes ütemet, csak az erősítő cucc hiányzik hozzá. A jóérzésű Buell-tulajdonos gyorsan változtat ezen, mert a szép hang adott. Nem csak az akusztikus élmény végett van a kipufogócserére szükség, hanem hogy valami elnyomja a hátsó henger hűtésére szerződtetett ventilátor porszívózaját. Ha a motor melegszik, beindul az elszívó szerkezet, ami a forró levegőt kiszippantja a henger körül, és tolja egyenesen az ülés alá, illetve combtőre. Ez egy éjszakai bandázás esetén akár kellemes is lehet, de amíg a kétfokozatú ventilátor feladatát végre nem hajtja süvölt, a gyújtást levétele után is.

A 984 köbcentis, léghűtéses, elektronikus befecskendezővel szerelt motorhoz a NASCAR-ból átvett fortélyokat használtak fel. A Buell blokk kompresszió viszonya 10:1, ami jóval magasabb, mint a Harleyknál megadott érték. Az ötsebességes váltó első fokozata szép hosszú, ezzel már az első métereken szép előnyre tesz szert a nyomatékból meglóduló versenyző. A nyomatékgörbe 5600 1/min-nél csúcsosodik (85,6 Nm), innentől már szépen elhúznak a 100 lóerő feletti versenytársak. Egy kis erőtöbbletet azért könnyedén bele lehet passzírozni az Európába 84,2 LE-vel érkező motorba. Már az ezres szerviznél adódik rá alkalom, hogy egy elektronikus tiltás kiiktatásával elérjük az amerikai modell 92 LE-s teljesítményét.

Az XB9S élvezetes, látványos, és nem hagyják szó nélkül. Motoros vagy nem motoros közegben állunk meg, teljesen mindegy. Előbb-utóbb a társaság középpontjában találjuk magunkat. Azokat, akik az 1000-es motor teljesítményén fanyalognának, megnyugtathatom: bőven elég ennyi erő a nagyon vidám - és ha kell, nagyon látványos - motorozáshoz.

Csak a notórius sárvédő farigcsálókat kell elszomorítanom: kedvenc motorépítési szokásukat elfelejthetik, mert a Buell extra mütyür sárvédőiből már nincs mit leszabni. Főleg, ami a hátsót illeti. A sárvédelmet szerencsére nem volt módunkban tesztelni.

 
Ide küdd a tudomány!!!!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb (hát itt van jövőbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?