superbike
superbike
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ATOMÓRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Képek rólam+öcsémről
 
Tiësto ;-)
 
DL 1000 V-Storm
DL 1000 V-Storm : Suzuki DL 1000 V-Storm

Suzuki DL 1000 V-Storm

  2004.08.26. 17:06

-

Mégis arra a megállapításra kellett jussak, hogy a hiba az én készülékemben van. Elolvastam ugyanis néhány tesztet a V-Stromról mielőtt a saját tapasztalataim megírásába kezdtem volna, és meglepődve láttam, hogy szinte mindegyik megemlíti, hogy ez a motor kifejezetten kényelmes.

Még indítás előtt az is kiderült, hogy ilyen magas motoron még soha életemben nem ültem. Hiába 180 centiméteres magasságom, egyszerre két lábamat nem tudtam letenni a földre. Rögtön ez után arra is rájöttem, hogy a szekrényemben talált egyetlen olyan nadrág, amelyben fel tudtam ülni erre a magas motorra, nem előnyös viselet. Valahányszor ugyanis a lábammal bizonytalanul kutattam volna a szilárd talaj után, a bő gatyaszár fennakadt a lábtartón, jelentősen csökkentve esélyeimet az egyensúly megtalálására. Aztán persze egy idő után kifejlődött egy automatizmus, minek során minden megállásnál előbb felfelé és előre lendítettem a lábam, mintha a cél nem is a megállás, hanem valami kaszkadőrmutatvány lenne.

A lábtartóval aztán még később is meggyűlt a bajom. Ugyanis a lámpánál álldogálva, vagy a nyeregben ülve előre-hátra tolva motort a vádlim minduntalan beleakadt. A tervezők ugyan gondoltak erre, ezért a lábtartó könnyedén felhajlik, csak ahhoz előbb valamiféle erőhatásra van szükség. A folyamatos városi motorozás után pedig szép, kontúrosan kirajzolódott a megfelelő helyeken a kék folt, amelynek érintése később iszonyú kínokat okozott.

A városi forgalomban a 83 centiméteres ülés kifejezetten előnyösnek bizonyult, hiszen a magasból jobban belátható a forgalom, így előre tervezhetők a manőverek. A hosszú, 16 cm-es rugóútnak, illetve az endúró formának szintén jó hasznát vettem a Dózsa György út macskakövén, pedig gyárilag viszonylag kis méretű keskeny kerekekkel, és aszfaltra tervezett gumikkal szerelték fel ezt az új modellt.

A tervezők sportos menettulajdonságok, a hosszú túrákra való alkalmaság, a különleges külső megjelenés, és a környezetbarát, gazdaságos motor megalkotására törekedtek. Mindezt a már sokat próbált TL1000-es blokkjára alapozták, a Suzuki GSX-R sorozatának jól ismert, dupla pillangószelepes, digitális benzinbefecskendező rendszerével kombinálva. A blokk ezen kívül könnyebb és erősebb alumínium dugattyúkat kapott, valamint a beömlő szelepek átmérője is lecsökkent, ezáltal a gáz sokkal jobban adagolható alacsony és középtartományban. A TL 1000-nél menetrendszerűen jelentkező kuplungproblémákat nagyobb tárcsák alkalmazásával küszöbölték ki.

Az üléspozíció valóban kényelmes, szinte egyenes háttal lehet megülni ezt a lovat. Emiatt viszont a sofőr súlya a hátsó fertály egy pontján összpontosul, ami a nyereg szögletes éleivel kölcsönhatásba lépve kellemetlen nyomást gyakorol erre a részre. Az ülés kicsit lejtős kialakítása miatt eközben a vezető egészen a tankra csúszik, így tökéletesen valódivá válik a nomád lovastúrák élménye. Épp az egyenes üléspozíciónak köszönhető az is, hogy nehezen kihasználható a 200 km/óra feletti végsebesség. Még az esztergomi Suzuki-úton is csak 185 km/órát sikerült elérni, igaz, erős szembeszélben. Ebben a büszke ülőhelyzetben nehéz egy tömböt képezni a motorral ahhoz, hogy ilyen nagy sebességnél is stabilan lehessen bevenni az élesebb kanyarokat.

A V-Strom külső megjelenése egyébként impozáns. Hatalmas mérete miatt csak kifejezetten magas zsokéknak ajánlanám. Az első fejidom sportos külsőt kölcsönöz a motornak, és abban is biztosak lehetünk, hogy a lábtartó a sodrós kanyarokban sem fog leérni. Bár a spoilerek egész jó elrejtik, érdekes látványt nyújtanak a kipufogórendszer furcsán tekergő csövei, és a blokspoiler mögött és felett látható olaj és vízhűtők. A hátsó csomagtartó az extraként rendelhető hátsó doboz talapzata gumiborítású, doboz nélkül futurisztikus formájú, akár ufó leszállópálya kicsinyített mása is lehetne. Hogy a motor méltán felvehesse a versenyt más cégek túraendúróival, a gyár kínál még hozzá extra, magas plexit, középsztendert, és fűtött markolatokat is.

Az új Suzi nevét a TL1000-es visszafojtott, körülbelül 98 lóerős, 90 fokos, V2-es motorblokkjáról és a német örvény szóból hozták össze, mert az angol szavak már mind foglaltak voltak. Az új motort a gyár az "Adventure Sport" kategóriába sorolja, amiből kidetül, hogy sem nem túra-sport, sem nem enduró, hanem leginkább a kettő keveréke lett. A 22 literes tank a hosszú, kalandos túrákat segíti elő. Háromszázegynéhány kilométer alatt a fogyasztást nem sikerült mérnem, mert egy teli tank benzin ekkora út alatt nem fogyott el.


Műszaki adatok:

Motor: négyütemű, 90 fokos, V2-es, 8 szelepes, folyadékhűtéses, DOHC
Hengerűrtartalom: 999 cm3
Furat x löket: 98 x 66 mm
Kompresszió viszony: 11,3 : 1
Karburáció: 45 mm-es torokátmérő, Mitsubishi, digitális befecskendezés
Gyújtás: elektromos tranzisztoros
Indítás: Önindító
Váltó: 6 sebességes
Max. teljesítmény: 98 LE, 7600 1/percnél
Max. Nyomaték: 101 Nm, 6400 1/percnél
Váz: dupla, alumínium hídváz,
Első villa: 25,5 fokos, 110 mm utánfutással
Lengéscsillapító elől: 43 mm-es, olajcsillapítású villa, hátul: lengővilla, olajcsillapítású, állítható rugóelőfeszítésű központi rugóstag
Rugóút: elöl 160 mm, hátul 162 mm
Kerekek: elöl 19", hátul 17" átmérőjű alumínium felni,
Fékek: elöl 310 mm-es féktárcsák, 2 dugattyús, Tokico féknyergek, hátul 160 mm-es féktárcsa, egydugattyús, Nissin féknyereg,
Gumik: Bridgestone Trail Wing tömlő nélküli, elől 110/80R-19, hátul 150/70R-17
Üzemanyagtartály: 22 liter
Teljes hossz: 2 290 mm
Szélesség: 865 mm
Magasság: 1340 mm
Tengelytáv: 1535 mm
Hasmagasság. 160 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Száraz súly: 207 kg
Ára: 2 630 000 Ft
Színek: Metálszürke, sötét gyöngyház kék, gyöngyház sárga

 
Ide küdd a tudomány!!!!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb (hát itt van jövőbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?