superbike
superbike
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ATOMÓRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Képek rólam+öcsémről
 
Tiësto ;-)
 
GSX 1400
GSX 1400 : Suzuki GSX 1400

Suzuki GSX 1400

  2004.08.26. 17:11

-

Az alacsony ülés (780 mm) hangsúlyozza az izomkolosszus kigyúrt formáját. A széles egyenes kormány "mindenkit letolok az útról" érzést ébreszt. A lábtartópár a fenék alatt segít, hogy keményen két térddel szorítva növeljük fennmaradási esélyünket. A befecskendezéses motor mindössze 97 lóerő, de 126 Nm nyomatékot tol ötezres fordulatnál, ez igazi egykerékre állító erő. Ennél csak a Hayabusa tud többet (138 Nm 7000 1/min-nél).

A gyorsulás egy rendes parasztlengőshöz fogható. Ha egyszer nekiindul, nem állítja meg semmi. Nem kell visító 5000-es fordulatszámról startoni, mint egy GSXR-en. A piros vonal sem tizenegyezer felett húzódik, 9000-nél érkezünk a tiltott zónába, de felesleges eddig hajszolni a motort. Az igazi fless 3 és 7 ezer között érkezik, és mivel 6 sebességes (nem úgy, mint a Bandita kistesó 5 fokozata - vicc, hogy 1200 cm3 már kicsi), így hatszor élvezhető ez a fordulatszám tartomány egy piroslámpától elindulva. Azaz hatszor húzódik fültől fülig a szánk, míg a blokk egészen 200 km/h-ig nyomatékcsúcson tartható.

A megállításhoz hat dugattyús Tokico féknyergeket kapott 320 mm átmérőjű Technics tárcsákkal, ami az első tulajdonos GSX-R 1000-est könnyedén billenti első kerékre. A behemótra ez már nem mondható el. A több mint fél mázsával nehezebb GSX1400-et inkább csak szelíden visszafogja az első fékpár, a hátsót is üzemeltetve válik elfogadhatóvá a lassítás. Végszükség esetén ne feledkezzünk meg a motorfékről sem, az szinte blokkolja a hátsó kereket. (Ugye, mint említettem 1400 köbcenti...)

A befecskendező rendszer szintén GSXR 1000 technikát használ. Az injektor két pillangószelepe (SDTV=Suzuki Dual Throttle Valve) közül az egyiket a gázmarkolat rángatásával tartjuk mozgásban, míg a másikat a komputer kontrollálja, hogy optimális legyen az égéstérbe jutó levegő és benzin keveréke.

Ahogy az a méretes izomtornyok esetében lenni szokott, a GSX nagyon barátságos, jól kijön mindenkivel, és nehéz kihozni a sodrából. Mindehhez egy hagyományosnak tűnő - jó fele felfelé - első futómű dukál, ami valójában egy igazi háj'tek Kayaba telópár igen combos, 46 mm-es csőátmérővel, és minden igény kielégítő állítgatási lehetőséggel. Musclebike-nak megfelelően klasszik hátsó rugóstagpár csillapítja a farlengést, a gáztartályos Kayabák előfeszítése egy műanyag gomb tekergetésével nagyszerűen elállítható.

A relatív nagy (1520 mm) tengelytáv és a nagy tömeg már sejteti velünk, hogy a GSX 1400 nem egy kanyarbajnok, de a lágyabb váltott ívű kanyarokban nagyon élvezetes borítgatni.
A méretes tengelytávnak megvannak az előnyei is. A megrendíthetetlen egyenesfutás a nagy és sík tankkal kombinálva arra csábítja a streetfightereket, hogy a tankon állva élvezzék a kilátást.

Ha ezt nem is, de a gumifüstölést én is kipróbáltam. Ehhez ugye két dolog együttes jelenléte szükséges: Erős motor és jó elsőfék. Ezekből pedig itt nincs hiány. Továbbá megnyugtató, hogy a kuplunggyilkos műveletben - az 1200-as Bandita egyrugós kuplungjától eltérő - többrugós tengelykapcsoló állja a gyűrődést. A kategóriában nélkülözhetetlen 190/50-es kövér hátsó -Bridgestone - előírásszerű fekete csíkot húz az aszfalton, de nem hagy cserben kigyorsításkor és a meredekebb kanyarokban sem. Hangyányi megcsúszást csak hirtelen motorfék használatakor éreztem.

A négy a kettőbe kipufogó rendszerből - igaz nagyon csendes - összetéveszthetetlen négyhengeres Suzuki hang morajlik. Egy kipufogó csere változtatna a trolibusz imidzsen, de kell az?

A szél ősellenség. Vállfájdító, ha oldalról fúj, nyakmacskásító, ha szemből. Bukósisak rángató akárhonnan jön, és keményen megszenvedi a motoros. Ez a természeti erő az egyetlen kontroll, hogy ne felső határait súrolva használjuk a motort, egyben ez agyonüthetetlenségének záloga. Mindenesetre 160 felett amennyire lehetett behúzódtam a mágneses tanktáskám szélárnyékába. Ennél a tempónál még segített.

Az üléskomfort a régi GS850-eket juttatja eszembe. Nem panaszkodhat sem a sofőr sem az utas. Nem csak a széles és kényelmes ülés támogatja a hosszú túrákat, nagyon jó a lábtartók elhelyezése és a majrévas is használható, az ülés hosszát pedig egyenesen többnejűeknek találták ki.

Egy biztos, nekem kék-fehérben kellene.



Technikai adatok:

Motor: négyütemű, léghűtéses, négyhengeres, DOHC (két felülfekvő vezérműtengely), SACS (olaj/levegő hűtéses), SCEM (galvanizált henger)
Furat x löket: 81,0x68,0 mm
Lökettérfogat: 1402 cm3
Kompresszió viszony: 9,5:1
Olajtérfogat: 5,7 liter
Üzemanyag ellátás: 34 mm-es benzinbefecskendező (SDTV)
Váltó: 6 sebességes
Primer áttétel: 1,509 (83/55)
Szekunder áttétel: 2,277 (41/18)
Váz: Duplabölcső acélcsőváz
Villaszög-utánfutás: 26 fok/105 mm
Rugózás elől: 46 mm átmérőjű teleszkópvilla, állítható előfeszítés és csillapítás
Rugózás hátul: lengőkar, két gáztartályos rugóstag, állítható előfeszítés és csillapítás
Rugóút elől/hátul: 120/130 mm
Kerekek elől/hátul: 3,5x17 /6,0x17 könnyűfém felnik
Fék elől/hátul: 120/70ZR17 / 190/50ZR17
Hossz/szélesség/magasság: 2160 x 810 x 1140 mm
Tengelytáv: 1520 mm
Hasmagasság: 130 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Száraz tömeg: 228 kg
Üzemanyag tank: 22,0 liter
Gyári adat az átlagfogyasztásra: 6,6 l/100 km
A teszt alatt mért átlagfogyasztás: 8,0 l/100 km

 
Ide küdd a tudomány!!!!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb (hát itt van jövőbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?