superbike
superbike
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ATOMÓRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Képek rólam+öcsémről
 
Tiësto ;-)
 
ZX-6R (2005-ös)
ZX-6R (2005-ös) : ZX-6R

ZX-6R

  2005.05.14. 09:05

Gömbölyű! :)

 
Menetpróba: Kawasaki ZX-6R

EZ ÍGY
GÖMBÖLYŰ

A modellfrissítéssel együtt harmonikusabb, kerekdedebb lett a Kawasaki ZX-6R külseje. Mint az a dél-spanyolországi Almeriában kiderült, a műszaki tartalom felfrissítése is igazán gömbölyűvé tette a zöld szupersportolót.

 

Szöveg: Stefan Kaschel, kép: Markus Jahn

  Első ránézésre nem tűnik nagynak az előny: mindössze 36 köbcentiméter választja el a ZX-6R-t a 600-as kategória felső határától. Kevesebb mint egy kupica. A zöldek már az eddigiekben is igen figyelemreméltó teljesítményt tudtak előcsalogatni ennek a kupicának köszönhetően, most viszont még tovább nőtt az előny az igazi 600-asokhoz képest, ugyanis a legújabb változat pontosan 130 lóerőt "ráz" ki magából, sőt maximális torlónyomás esetén 136 LE-t ad le a hajtóműve. De vajon milyen érzés vezetni egy ekkora erővel megáldott 600 – pontosabban 636 – köbcentis motort?

Mostantól a ZX-6R is az ülés alatt hordja kipufogóját, a diódás stoplámpa és az indexek a ZX-10-re hasonlítanak. Ha száz évig is használja még a Kawasaki az LCD fordulatszámmérőt, akkor sem lesz jobban leolvasható – az első fék a radiális nyergekkel és 300-as tárcsákkal annál jobb


Olyan, ahogy elképzeli az ember: 6000 percenkénti fordulat felett érezhetően megélénkül a pörgős masina, 8000-től rátesz még egy lapáttal, 10 000 felett pedig apait-anyait beleadva széles mosolyt csal a pilóta arcára. Egészen 15 500-ig lehet húzatni – itt kezdődik a piros tartomány. A digitális fordulatszámmérő miatt csak sejteni lehet, hol kell feljebb kapcsolni, még szerencse, hogy a köridőmérő mellett a váltóvillámot is átörökölte elődjétől a japán sportoló. Olyan dinamizmussal gyorsít, mint amire néhány éve csak az ezresek voltak képesek.
  Persze a számtalan mechanikus és elektronikus segédeszköz nélkül a Kawasaki sem tudta volna ennyire kiaknázni a motorban rejlő lehetőségeket. A szívóoldalon optimalizálta a központi ram air-csatorna elvezetését, ami kedvezőbb áramlástani viszonyokat eredményezett az airboxban. Innen módosított, 38-as fojtószelepházon és immár ovális alakú fojtószelepeken, valamint nagyobb szívószelepeken át (utóbbiak a 2003. évi versenykit elemei) jut be az üzemanyag- levegő keverék az új formájú égésterekbe (új hengerfej, új dugattyúk) a hengerenkénti két befecskendezőfúvóka – az egyik a szívócsonkban, a másik az airboxban foglal helyet – segítségével. Rendeltetési helyére megérkezve 12,9:1 sűrítési viszony mellett (eddig 12,8:1 volt) préselődik össze. A kipufogóoldalon kevesebb a "felhajtás". A 2003-as versenykit szelepei az új vezérműtengelyeknek köszönhetően a korábbinál jobban kiemelve és tovább maradnak nyitva, ezeken át távoznak a gázok a kipufogórendszerbe. Itt már csak a rendszerben lévő nyomásszabályozó csappantyún kell áthaladniuk, amely a dob elé beépítve egyúttal jobb teljesítménykifejtést eredményez közepes fordulaton, ugyanakkor a zajkibocsátás csökkentésében is fontos szerepet játszik.


A radiális főfékhenger (egész fent) könnyíti az első fék adagolását, a hátsó kerékagy könnyítésén jól látható a harc minden egyes gramm ellen


A Kawasakikon általában a szívási zajok dominálnak, és ez a ZX-6R esetében sincs másképp. Hangélmény tekintetében ugyan nem veheti fel a versenyt a ZX-10R-rel, de nem is ez a lényeg. Sokkal fontosabb, hogy már alacsony fordulaton is nagyon érzékletesen reagál gázadásra, már csak emiatt is megéri a bonyolult fojtószelepes rendszer használata.
  A kifinomult viselkedés a futóműnek is sajátja. A Kawasaki pontosan azon a téren változtatott rajta, ahol az elődé kritikára adott okot. Legutóbbi 600-as összehasonlító tesztünkben még azt tapasztaltuk, hogy utcai használatra túlságosan sportos a futómű beállítása és az ülőhelyzet. A modellfrissített változatnál ebben a formában már nem érvényes ez a megállapítás, az viszont biztos, hogy továbbra is kiváló, sportos futóművel rendelkezik. Hátsó rugós tagjában éppen annyi a kényelmi tartalék, hogy nem kell pánikszerűen elkerülni vele a másodrendű utakat. Az ülőhelyzet a szupersportmotoroktól megszokott trendet követi, azaz sportosan előredőlve ül a pilóta, de közben nagyfokú mozgásszabadságot élvez. Mindezt a motorblokk módosításával sikerült elérnie a Kawasakinak: 25 helyett 20 fokos szögben vannak előredöntve a hengerek. Ezáltal 13 milliméterrel csökkent a távolság a kormánynyak és a lengővilla forgáspontja között, ezért a mérnökök az egy centivel rövidebb tengelytáv ellenére is hosszabbra tudták méretezni a lengővillát. Ráadásul a vezető a rövidebb tank miatt közelebb került a kormányhoz.

Az új váz kompaktabb, az új lengővilla merevebb, a féktárcsák hullámozottak, nagyobbak és vékonyabbak, a vékony küllős kerekek könnyebbek. Az új erőforrás légző- és kipufogócsatornái teljesen a teljesítménykifejtésnek lettek alárendelve. Röviddel a hangtompítók előtt csappantyú szabályozza a nyomásviszonyokat, a 38-as szívótorkokban második, ovális pillangószelep is található


  Ilyen feltételek mellett hamisítatlan élvezetet jelentett a kanyargás Dél-Spanyolország útjain. A ZX-6R nem utolsósorban 164 kilogramm tömegének, 0,5 fokkal laposabb villaszögének, jóval nagyobb utánfutásának és a ZX-10R-éit idéző, kecses, könnyű felnijeinek köszönheti remek irányíthatóságát.
A fékezés felelősségteljes feladatát a legjobb hozzávalókból összeállított rendszer látja el: elemei úszóágyazású, 300 mm átmérőjű, hullámos tárcsák, radiálisan felfogatott, négydugattyús féknyergek egyenként négy különálló betéttel. A legújabb változaton már a fékkar is radiális főfékhengert működtet. További érdekesség, hogy az utcai változat is fel van szerelve rándításcsillapító kuplunggal – nagyon jól működik, de előnyeit igazán csak a versenypályán érezzük.
  Apropó versenypálya: arról, hogy hogyan viselkedik zárt arénában a korábbi változatnál 70 000 forinttal drágább Kawasaki, csak a későbbiekben fogunk tudni beszámolni, ugyanis az almeriai bemutató alkalmával végig zuhogott az eső.

KAWASAKI ZX-6R

Motor
Vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres, soros motor.
Két lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely, négy
emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves
karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés,
38 mm torokátmérővel, motormenedzsment,
kettős hatású katalizátor és szekunder légrendszer,
generátor 315 W, akkumulátor 12V/8Ah, önindító.

Furat×löket
68×43,8 mm
Lökettérfogat
636 cm3
Sűrítési viszony
12,9:1
Névleges teljesítmény
130 LE (96 kW) 14 000/min-nál
Max. forgatónyomaték
71 Nm (7,2 kpm) 11 500/min-nál

Erőátvitel
Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű,
többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatsebességes
váltó, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal.
Futómű
Alumínium zártszelvény hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla
41 mm belsőcső-átmérővel, hátul alumíniumöntvény
lengővilla, himbarendszerre szerelt,
központi rugós tag. Elöl 300 mm-es dupla tárcsafék
radiálisan rögzített, négydugattyús féknyergekkel,
hátul 220 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel.
Alumíniumöntvény kerekek.

Rugóút elöl/hátul
120/135 mm
Kerékméret elöl/hátul
3.50×17/5.50×17
Gumiméret elöl/hátul
120/65 ZR 17/180/55 ZR 17

Méret és tömeg

Tengelytáv
1390 mm
Villaszög
65 fok
Utánfutás
106 mm
Ülésmagasság
820 mm
Száraz tömeg (gyári adat)
164 kg
Tank
17 l
Ár
2 590 000 Ft (D.M.C. Kft.)

 

 
Ide küdd a tudomány!!!!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb (hát itt van jövőbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?