Ez is fasza!!
2005.05.14. 09:19
A cikk legalján kicsit durva a DUCATI!!
|
2005-ös újdonságok |
|
SZÉP ÚJ VILÁG
Eddig ha még nem tudta senki, mi vár ránk a jövő évre, megáldott művészek megrajzolták elképzeléseiket. A komputer ezt még sokkal szebben tudja. Szöveg: Paulovits Imre, kép: Jean-Marie Guerin, Stefan Kraft, Giuseppe Gori, Metadesign |
Nem is lehet megkülönböztetni őket az eredeti, nagy felbontású sajtóképektől: a francia komputerdizájner, Jean-Marie Guerin még soha nem látott élességű és reális fantomképeket készített a lehetséges jövő évi modellekről. De ki tudja, könnyen lehet, hogy ezek a motorok majdnem, vagy pont így meg is jelennek, mivel nemcsak mesterien megalkotta őket pixelgyárában, de igen bennfentes háttérinformációk szolgálták az alapot. A Suzuki a többi japán gyártóhoz képest mindig egy év eltolódással újít ezres szupersportmotorján, és minden bizonynyal ezt az egy év fejlesztési előnyt kegyetlenül ki is fogja használni. Két számot suttognak a bennfentesek: 163, 183. Mármint 163 kiló és 183 lóerő!!! Az új GSX-R idomzata az eddigi kompakt és aerodinamikus fejlődés irányát folytatja, Guerin szerint soklámpás arca lesz az új GSX-R-nek. Az airbox is három beömlőből áll össze. A szabad magasság és a bukásvédelem érdekében, valamint a divatot követve a kipufogó az ülés alá került. A komputerrajz a múlt évek fejlődését követi, de vannak olyanok is, akik azt állítják, hogy a Suzuki nagy meglepetéssel rukkol elő.Például egy V4-essel…
|
Yamaha XT 1000: Ilyen lehetne a kéthengeres Yamaha enduro újjászületése |
A Yamaha a múlt évi Tokyo Motorshow-n bemutatott egy tanulmányt a Wild Star erőforrásával. Guerin szerint ez a gép megjelenhet enyhén módosítva, szériagyártásban is. Az 1670-es, szupernyomatékos V-kettes teherviselő egységként szűken hozzásimuló lemezvázba kerül, a futómű kellő szabad magassággal és fordulékonyságra hangolt geometriával rendelkezik. Elöl méretes villahídban felfordított teleszkópvilla vezeti az első kereket, a lengővilla a vázban és a motorblokkban egyaránt csapágyazva van. A szekunder hajtást fogasszíj végzi. A hátsó rugózást a motor bal oldalán fekvő, központi rugós tag végzi, ami elöl egy szolid, mart alumíniumtartóra támaszkodik. Vajon tényleg ennyire szűkre szabják majd a Yamaha-formatervezők a faridomot? És a motor neve? Mi lenne a Bulldoghoz való rokonsága révén Mega BT vagy M-BT-vel?Az FZ10 rajza sem fest rosszul, ha a Yamaha tagadja is, hogy egyhamar leváltják az aktuális nagy Fazert. Az FZ6 lendületes vonalvezetése folytatódik a nagy testvéren is, itt az új R1 lengővillája, a felkényelmet növelik. Stefan Kraft, híres német fantomrajzoló a Yamahától is vár egy túraendurót. Ahogy ebben az évben az XT 660 az egykori XTZ karcsúsított változataként jelent meg, az XTZ 750 Super Ténéré is újjászülethetne, viszont a TDM 1000 köbcentire megnövelt, 270 fokos erőforrásával. Legalább 100 lóerővel, és valószínű nem öt-, hanem négyszelepes hengerfejjel. A Ducati Desmoseidici biztos hogy megjelenik, de nem a jövő évre, hanem csak 2006-ra. A gyár már be is mutatta a motor egyes alkotóelemeit, hogy hogyan fog festeni a fordított teleszkópvilla, a radiálisan rögzített féknyergek, valamint a könnyű, széles kerekek pont olyan emberek motorjává teszik, akik nem akarnak mást, mint egy magas kormányos R1-et.
A Transalp utódja minden valószínűséggel akár 850-es is lehet. Karcsúbb, mint a Varadero, és alkalmas lenne ahhoz, hogy a hajdani Transalp és az Afrika Twin rajongóit végre összevezesse. A motor, a hűtő és a kipufogó mind jól védve lett elhelyezve, ez a terepezőknek kedvez, a túrázók annak örülnek, hogy a hidraulikusan állítható rugóelőfeszítés és az ABS az utazókész motor, az mellettünk (lásd motorrevü 2004/7.) más fantáziáját is megmozgatta. Stefan Kraft, ugyanúgy mint mi, a 999 stílusában két egymás fölött elhelyezett lámpával képzeli el, a jól informált olasz fényképész, Giuseppe Gori szerint két oldalt elhelyezett ellipszoid fényszóró ad majd a központi ram air beömlővel jellegzetes arculatot, amit Gori a komputerén meg is szerkesztett. A gép belső értékeiről szintén folynak a spekulációk, és vannak kézzelfogható adatok is. A Ducati célkitűzése 200 lóerő, de ezt 95-ös benzinnel és az EU–2-es előírások mellett kell tudni megvalósítani. A jelenlegi versenygép ultrarövid, 88 × 40,7 mm-es konfigurációja helyett 85 × 43,6 a valószínűbb. A 148 kilós versenygéphez az utcai tartozékokkal, önindítóval és az utcai használatra átalakított kenés- és hűtésrendszerekkel valószínű, hogy 180 kilóra nő a gép szárazsúlya. Már sokkal közelebb áll a szériagyártás kezdetéhez a másik bolognai motormárka, a Moto Morini. Itt a gyár által megbízott Metadesign csapat rajzát hozták nyilvánosságra. Eszerint a Franco Lambertini által szerkesztett, 87 fokos V-kettes először is egy sportos naked bike-ban fog helyet foglalni. A tipikus olasz lendületű gép a filigrán térhálós csőváz mellett masszív lengővillával és teleszkópvillával rendelkezik. A 996 köbcentis erőforrás két bikonikus hangtompítója az ülés alatt kapott helyet, és már az Euro–3-as normának is megfelel. De már az 1200-as változaton is elkezdtek dolgozni. Szép kilátások.
|
|
|
Stefan Kraft egymás fölött, Giuseppe Gori szélesen két oldalt képzeli el a Desmoseidici fényszóróit. A versenyblokkból átveszik a kaszettás váltót és a fogaskerék-hajtású vezérműtengelyeket |
|