superbike
superbike
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ATOMÓRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Képek rólam+öcsémről
 
Tiësto ;-)
 
Aprilia AF1 Futura
Aprilia AF1 Futura : Aprilia AF1 Futura

Aprilia AF1 Futura

  2005.05.15. 09:56

-

 

Aprilia AF1 Futura teszt


Úgy gondoltam írok egy tesztet a saját Futurámról. A teszt alanya egy �92es példány, órájában most 17500 kmel. A motort az oldal egyik szerkesztőjétől, Mitogeritől vettem 2004 Auguszusának végén Balatonfüreden igen szép állapotban. Azóta közel 3000km-t pakoltam bele.

Ránézésre igen impozáns egy motor, elég nagy termetű, avagy eléggé nem lehet elhinni róla hogy 50es. A festés Mitogeri elképzelése volt, eléggé feltűnő, és nagyon egyedi, mindezek mellett szinte mindenkinek bejön, én meg egyszerűen imádom.
Az első lámpa szerintem kisit TZR-es, bár a fene tudja. A vonalai sokkal kerekebbek mint a Replicáé, ez főleg a farokidomban feltűnő, és amíg a Replica és a Sintesi dupla kereklámpát kapott, ezen trapézlámpa van...
Ja és az ülés is más mint a Replicán /sportosabb../.. A hátsó félkarú lengővilla valami eszméletlen gyönyörű.

Amint ráülünk azt érezzük hogy nagyon egyben van a motor, mintha �ráöntöttek� volna. Minden kézreesik, a magam 181 centijével. Az ülés szerintem kényelmes, lábtartók sportosak, de nem kényelmetlenek. A tank az viszot keményebb téma, nekem a legfontosabb testrészemet már ráüléskor szarrányomja... Ez minusz 1 pont. /haverom első szava volt amikor ráült, hogy �vegyünk má� rá műpi*át, azt a 47esen majd jó megto*od a tankot�. Végül is ez pozitív.


Nosza indítsuk be a motort, ha már ittvan a kulcs is. Pöccre indul még hidegen is, még a mostani párás hidegben sem lényeges használni a szivatót. Alapjáraton szépen pöfög, füstöl, de ez melegedéssel elmúlik...
Amint eléri a 60fokot a hűtővíz, el is lehet vele szépen indulni. A váltó jó, kicsit talán darabos, és nagyonritkán váltottam vele üreset ahol nem kéne, de amúgy első osztályú. Az üreset mellesleg könnyen meg lehet benne találni. A gáz finom járású, jól adagolható, a kupplung is jó szerintem, nem túl nehéz behúzni, bár az sem lenne baj.
A motor 5ezertől kezd el élni, inkább 6ezertől, ott megváltozik a hangja is... 7ezertől elkezd brutálisan tolni, 7800nál nyit a power szelep, és talán 9-10ezernél jön még egy lökés, megy mint a vadbarom...
11ezernél szabályoz nálam az elektronika. Menne még ott is, de hát ez van... Nagyobb sebességnél érdemes befeküdni a plexi alá, bár ezt nem kell mondanom. Ha lassításról van szó, elöl 4dugós Brembo igencsak teszi a dolgát, nagyot tud harapni, de adagolható is /relatív az előző mocim dobféke után :)/.
A futómű sportos, kicsit pattog a magyar utakon, nem erre lett kitalálva. Az első teló nekem csak nagyon nagy fékezésnél ütött fel, úthibáknál soha. Ha jó az út elég szépen lehet dönteni, a futóműnek még ekkor is pontos visszajelzései vannak.
Ha odakerül a sor hogy nyomni kell neki, akkor sem marad sz@rban a futura, pörgetni kell, de akkor nagyon megy. Én mito2-t aláztam vele, pedig nem vagyok egy könnyű gyerek :). A motoron már nem gyári tükrök vannak, hanem karbonutánzatú kisebbek. Túl sokat nem látok benne, de nem is lényeg :). A hangja enyhén szólva állat, de nem gyári kipuff van rajta hanem valami unknown sportkipuff /Remus Matricával/.


Ha sikerült egyben hazaérni a mocizás után, most szólok pár szót a további dolgokról.
Hosszú távú útra szerintem alkalmas, azt mondják 100kmt lehet vele max lehúzni, én amikor megvettem 270kmről jöttem vele haza., a végére jól átfagytam, de ki lehet bírni.
Szerelhetősége nem túl jó, pl. Egy karburátor tisztításhoz le kell szedni a tankot, meg a légszűrő házat. Na de mi történik akkor ha megfekteted a mocit?
Nekem nagyon kis sebességnél volt �szerencsém� megfektetni, szerencsére a lábtartó felcsuklik. A kormánycsutka fogta fel az ütés nagy részét, és a tanknak a sarka szokott ilyenkor lekopni...
Tárolórekesz a hátsó ülés alatt van, egy kis szíj is található amivel le lehet rögzíteni a papirokat. Eü csomag, izzókészlet belefér, de utána már nem árt ha van pár zseb a bőrdzsekiden. Enyémbe még nincs eücsomag meg hasonlók, szóval a nagy lezáróm van belenyomorítva.


2személyjel is volt szerencsém letesztelni, volt hogy nőt, volt hogy havert vittem el, a csajok általában jobban bírják a kiképzést. 85kilós haverral mögöttem is egész jól ment futura, 145öt mentem vele így. 2 személyjel a gyorsulása is elfogadható még, bár számítani kell valamivel nagyobb féktávra.

Szólok pár szót a fenntartásról is...
Érdemes jó minőségű olajat és láncsprayt használni hozzá, és a láncot is utána kell állítani, mely a futuránál kicsit bonyolultabb mint más motornál. Fogyasztása 100as utazónál 3,3liter, hajtva nekem 6-7et bekajál.. végsebessége 165km/h körül van.



Ami kimaradt:
A műszerek jól leolvashatók, bár a kmóra nagyon csal. Benzinszintjelző nincs, sem tartalékállás, csak egy kis led, ami nálam ki van kötve, ez miatt nem egyszer volt szerencsém tolni a kútik a 130 kilós motort :)


A teszt itt végetér, adatokat találsz az oldalon, ez inkább egy szubjektív (subjektív??? -szerk. :))) teszt. Én merem ajánlani a futurát, nekem még nem volt vele bajom, és nem bántam meg hogy őt választottam.
Akinek kérdése van, az a tyt@vnet.hu email címen elér.


Mindenkinek kellemes motorozást

 
Ide küdd a tudomány!!!!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb (hát itt van jövőbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?