superbike
superbike
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ATOMÓRA
 
Aprilia (2005)
 
Triumph
 
Ducati
 
Yamaha
 
Suzuki
 
Buell
 
Képek rólam+öcsémről
 
Tiësto ;-)
 
Friss hírek 2005
Friss hírek 2005 : MV Agusta F4 Tamburini

MV Agusta F4 Tamburini

  2005.06.26. 09:12

Hát van ára.....!

 
Drágább, exkluzívabb, modernebb, komplikáltabb és nemesebb az összes többi sportmotornál – a legendás dizájnerükről elnevezett MV Agusta új szintre emeli a sportmotorgyártást

EGY MÁSIK
SZINT

Szöveg: Alan Cathcart, kép: Alex Photo

  Az MV Agusta F4 Tamburini, melyet a varese-i gyárban MT4-nek hívnak, csakis olasz motor lehet. Nem csak az elegáns megjelenése, ízlésesen megkülönböztető stílusa, művészi kidolgozása miatt – ami még az egyéb olasz riválisainál is magasabb szintre emeli –, és még csak nem is olasz nemzeti versenyszínei miatt.
  Ez a design-remekmű és műszaki ínyencségektől hemzsegő motor azért lehet csak olasz, mert folyamatosan beszél hozzád, sőt énekel – még akkor is, ha a motorja be sincs indítva! Arról már nem is beszélve, mikor a radiális szelepelrendezésű 998 cm3-es motor életre kel, és megszólal négy kipufogós "Tamburini orgonáján", ahogy a fordulatszám felső régióiban űzöd a versenypályán. Az erőforrás különleges, levédett, változtatható hosszúságú szívórendszere a hangot aszerint változtatja, amilyen stílusban a pilóta kezeli a gázkart. Isten hozott a motorkerékpárok Pavarottiján, a kétkerekű tenoron...
  Lassításkor azonban az MT4 stílust vált. Az EBS nevű digitális antilock-rendszer megakadályozza a hátsó kerék pattogását, méghozzá egy eléggé speciális módon: az egyik henger szelepei nyitva maradnak. A hangja hirtelen egy egyhengeres supermono versenymotorra emlékeztet, amikor a pilóta visszazárja a gázt! Nagyon jellegzetes és furcsa, de működik. Az MT4 egyszerűen elmondja, amit épp csinál. Nagyon olaszos.

Orgonaművész: ennél jobban szóló orgonasípok a világ egyetlen templomában sem találhatók
Bevált koktél: a 49-es Marzocchi villa, a 310-es tárcsák és a hatdugattyús Nissin féknyergek
Művészi: még mindig lenyűgöző az MV állítható, filigrán lábtartó konzolja
A gyors és a lassú csillapítás állítása mellett a sebesség is befolyásolja a Sachs rugóstagot
Szobrászat: Massimo Tamburini már most megalkotta a neki állítandó emlékművet


  Az erőforrás sikeresen ötvözi a négyhengeresekre jellemző fordulatszáméhséget és csúcsteljesítményt a kéthengeresek lapos nyomatékgörbéjével, ami egyenletes erőleadást biztosít. Persze nem úgy, mint a Triumph Rocket III "dragsternél", de azért itt is inkább olyan villanymotor-érzetű a gázreakció, ami azért kicsit furcsa egy négyhengeres ultrasportos motortól. A TSS rendszer az amúgy is lenyűgöző F4 Mille-t egy másik szintre emeli teljesítmény és műszaki tartalom tekintetében. Az új befecskendezési térképpel rendelkező Marelli ECU-val együtt már kicsivel alapjárat fölött rárántva a gázt teljesen egyenletes és ugyanakkor határozottan nagy erő áll rendelkezésre a 13 000-res határolóig.
  Ez egy nagyon gyors motor. Az MV tesztelője, Fabrizio Latini 306 km/h-t hozott ki belőle, én magam csak 200-at tudtam menni hatodikban, az autópályán örökös harcot vívó török és görög kamionsofőrök miatt, de itt az MT4 még nagyon keményen húzott. Az F4 1000 S-en bemutatott, jelentősen megváltoztatott üléspozíció relatíve kényelmesnek bizonyult, bár japán vetélytársakhoz mérten még mindig extrém. A siracusai egyetem szélcsatornájában kifejlesztett új plexi jó szélvédelmet nyújt 200-ig a magasabb pilótáknak is, ám a tükrök továbbra is teljesen használhatatlanok…

Nincs mit magyarázni: Massimo Tamburini vérbeli motoros. Amit ő valóra vált, arról az egész világ csak álmodni tud
Fúvószenekar: a változó szívócsőhosszal az MV Agusta hangja is teljesen megváltozik. Hamarosan kapható lesz a rendszer az F4 S-hez is


  Az F4 1000 S-hez hasonlítva nemcsak a nagyobb teljesítmény a lényeg, hanem az alsó tartományi nyomaték, ami miatt sokkal keményebben és gyorsabban lehet haladni pályán. Az átmenetek nélküli teljesítményleadás versenypályán jól jöhet, de utcán a rizikófaktorok közé tartozik. Mégis a négy japán géphez hasonlítva ez a blokk volt a leginkább felhasználóbarát ebben a tekintetben. Egy igazi pályaorientált géptől ez egy újabb oximoron...
  Miközben Claudio Castiglioni szerint ebben nagy szerepe van a radiális szelepelrendezésnek, ne felejtsük el a TSS/ Marelli rendszerek mechanikai és elektronikai előnyét, és hogy a japánok csak mostanában kezdtek digitális befecskendezőket szerelni motorjaikra, az olaszok viszont már 19 évvel ezelőtt belevágtak. Így, bár a 173 LE szerintem önmagában is tisztességes érték, a valódi lényege a teljesítmény leadásában rejlik.
  3500-as fordulat felett az airboxból jövő szörcsögés és a hátsó orgonasípokból áradó dallamok lenyűgözőek – erre csak egy olasz motor képes! Az MT4 kérlelhetetlenül és rendkívül gyorsan szűkíti a horizontot, ha megsarkantyúzzák, és természetesen az első három fokozatban egyfolytában ágaskodik a szemtelen gázadásokra. A motor olyan rugalmas és megbocsátó, hogy nem kell túl sokat foglalkozni a váltóval, a TSS rendszer miatti combos középtartomány megoldja ezt a dolgot.


  Az MV kezelhetősége továbbra is páratlan, precíz kormányzás, erőlködés nélküli ledöntés és egyik oldalról a másikra dobálhatóság jellemzi. Szintén nagyon stabil fékezéskor, melyet hatdugattyús Nissin nyergekre és 310 mm-es tárcsákra bíztak. A hátsó kerék pattogását egy másik műszaki csecsebecse is hivatott akadályozni: a magnézium egyoldali lengővillához kapcsolódó Sachs hátsó rugós tagban van egy speciális szelep, amely növeli a húzófokozati csillapítást nagy sebességnél, így tartva a hátsó kereket még jobban az aszfalton. Az első Marzocchi villa olyan közvetlen visszajelzést nyújt, mintha a kormánymarkolaton lenne a Metzeler gumi.
  A kemény tesztelés engem meggyőzött, a Tamburini F4 műszaki megoldásai létrehozták a világ jelenlegi legjobb motorját. Egy évvel korábban, mikor bemutatták az F4 1000 S-t a japánokkal való összehasonlításban, sok ország tesztjeiben az első lett, bebizonyítva, hogy nekünk, európaiaknak is van egy ütőképes négyhengeresünk, amely ráadásként még gyönyörű is. Aztán idén kijött az új GSX-R1000, ami azonnal bizonyított superbike-vb futamgyőzelmével az első versenyén, majd egy hét múlva újra nyert Daytonában. De most itt van az új F4 Tamburini, amely megvalósította a két világ – csúcsteljesítmény és középtartományú nyomaték – találkozását! Szerencsés lehet, akinek jut a mindössze 300 legyártott példányból. A TSS rendszer egyébként kitként kapható lesz az F4 1000 S típushoz is.
  A jövő évre várható az MV Agusta gyári superbike-csapata és az F4 Tamburini Competizione verziója...

MV F4 1000 TAMBURINI

ADATOK

Motor
Vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motor. Két lánchajtású, felülfekvő vezérműtengely, négy radiális, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres
olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés 46 mm torokátmérővel. Motormanagement, generátor 650 watt, akkumulátor 12V/9Ah, önindító.

Furat x löket
76 × 55 mm
Lökettérfogat
998 cm3
Sűrítési viszony
13,0 : 1
Névleges teljesítmény
173 LE (127 kW) 11 750/min-nál
Max. forgatónyomaték
113 Nm (11,4 kpm) 10 200 /min-nál


Erőátvitel
Primer hajtás fogaskerekekkel, hidraulikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómű, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal.

Futómű
Térhálós acélcső hídváz, lengővilla-csapágyazás alumíniumöntvény lemezekből, motorteher-viselő elemként beépítve. Elöl felfordított teleszkópvilla 49 mm belsőcső-átmérővel, hátul egykarú alumíniumöntvény lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugós tag. Elöl 310 mm-es dupla tárcsafék hatdugattyús féknyergekkel, hátul 210 mm-es tárcsafék négydugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.

Rugóút elöl/hátul
126/120 mm
Kerékméret elöl/hátul
3.50 × 17 / 6.00 × 17
Abroncsméret elöl/hátul
120/65 ZR 17 / 190/50 ZR 17

 

Méret és tömeg

Tengelytáv
1407mm
Villaszög
66 fok
Utánfutás
98 mm
Ülésmagasság
810 mm
Teletankolt tömeg
220 kg
Tank
21 l
Ár

11 455 250 Ft (Mecsek Motor)

 
Ide küdd a tudomány!!!!!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb (hát itt van jövőbeli motor is,de durva)!
 
Kawasaki
 
Honda
 
125 cm3-sek
 
KTM (2005)
 
Gas Gas (2005)
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?