BMW HP2
2005.07.22. 14:53
Nem szeretem a BMWt de ez szép!
|
Szöveg: Paulovits Imre, kép: Michael Müller
Olyan, akár egy profi ökölvívó: edzett, inas, izmos, és nem ismer kegyelmet. Nagyszerűen helyt áll bevetés közben, és ahogy az a csúcssportolóknál lenni szokott, igen magas az árfolyama |
Terepbokszoló
Perzselőn tűz le a nap a spanyol égboltról, a levegőben szálló finom, szürke por a legkisebb pórusokig eljut. A hátsó kerék szilárdan megkapaszkodik a köves talajban, nekiveselkedik a bokszer, és mintha valami láthatatlan kéz tolná, könynyedén felmászik az óriási enduro azon a meredek emelkedőn, amelyen sok kisebb egyhengeres is kapitulálna. A BMW kiválóan megoldotta házi feladatát, roppant méretei ellenére is rendkívül kezes és nagyszerűen kezelhető sportendurót faragott a HP2-ből. Eredetileg egy offroad-profit akartam felkérni a tesztelésre, hiszen egy percig sem gondoltam magamról, hogy csak megközelítőleg is képes lennék kimotorozni egy több mint 100 lóerős sportendurót. De miután egyik kiszemelt áldozat sem ért rá, magamnak kellett a tesztre elutazni. Aztán jött a meglepetés: már az első pár megtett méter után a Valenciától 100 kilométerre található Aras Rural enduróparkban korlátlan bizalmat keltett bennem a németek új endurója. Nem is találhatott volna ideálisabb helyszínt a tesztre a BMW: több mint 1500 kilométernyi murvás és erdei ösvény, meredek kaptatók, mélyen zöld erdők, hegyi patakok, tavak és ősrégi falak - idilli, lélegzetelállító és felejthetetlen díszletek.
|
Igazi hard enduro: az új teleszkópvillával és a légrugóval a legkeményebb igénybevételt is kibírja |
|
|
Form follows function: a HP2 teljesen elemi külsőt kapott, minden alkatrésznél a funkció és a súly számított. Filigrán váz, légrugó, vízmérték a beállításához, progresszív nyomófokozatú teleszkóp, masszív lámpatartó |
|
| … folyt. augusztus 17-án
|